Totalt antal besökare

måndag 20 april 2009

Bokat och klart !

Ja, då var sommar semestern bokad och klart. Då kan man väl sätta sig ner och rulla tummarna och bara räkna ner. Om det vore så enkelt. Nej nu är vi på steg 5 , Vi har några steg kvar . Men jag har bokat resan !

Dom 8 stegen till resa

Så fort jag bara har tid ska jag sätta mig ner och ringa. Nu måste hjälpmedel R/Q ( få ok ) på flygbolaget. Leta rätt på lappen med alla måtten och vikt på rullstol, väska. Vill inte ödsla tid på att mäta och väga allt igen.

Önskemål om rummens läge. Vi har bott på detta hotell förut och vet att vissa rum har olämpligt läge om man har rullstol . När allt är ok med resan från Stockholm måste vi planera hur vi tar oss ner till Arlanda. Det uppstod också lite strul med rummen , jag bokade paket och fick 3 rum . Hade jag bokat flyg och samma hotell separat så hade jag fått dom antal rum jag önskade. Det måste kollas vidare.....

När sen allt är klart ska schema för assistenter göras iordning och möte inför resan. Dom 2 vi har med oss denna gång har aldrig hängt med oss utomlands , så det blir nytt för dom. Vi är inte oroliga , det är kanon tjejer men för att dom ska känna sig trygga så har jag alltid en genomgång av allt praktiskt kring deras arbetsresa !

Men allt detta tar jag en annan dag , nu har jag kommit en bit på väg alla fall ....

Vart bär det iväg då ? Om allt flyter på och vi får OK , Thailand , Phuket !



2 kommentarer:

Madlar sa...

Men å vad skönt!

Pernilla sa...

JAG VILL OXÅ!!!!!!!!!!!!!!! Please!!!!!!!!! Har du inte en liiiiten plats åt mej??????

Åh, va avis jag blev!! Ser verkligen härligt ut på bilden.. ni kommer att få det toppen där nere.

Kram