Totalt antal besökare

lördag 18 april 2009

Godis är gott...........

Det blev ingen middag ute ikväll. Vill inte sitta på restaurang och snörvla. Nu sitter vi alla framför TV, Godis skålen är laddad . Sofia, Daniellas bästis här här och ska mysa med oss denna lördagkväll. I väntan på Robinsson ser vi Sveriges smartaste barn. Dom är så duktiga trots det verkar stressande att på kort tid svara på alla frågor.

Idag fick vi månadens informationsblad från vår bostadsrätts förening. Allt det här är väldigt nytt för oss. Har man tidigare bara ägt hus eller hyrt lägenhet så finns vissa skillnader. Det är olika medlems möten där man beslutar om olika saker kring gemensamma områden.

I maj är det inbokat en städ dag, då gården ska krattas och göras fin. Nu har jag lämnat över huvudansvaret att hålla koll på vad som händer och när olika saker sker till Jonny. Jag har så mycket annat jag ska hålla koll på, så detta är något jag annars glömmer bort.

Nu ser vi lottdragningen. Jag har totalt glömt bort att Jonny för första gången på 10 år har lämnat in en 10-veckors rad. Litar inte helt på att han kommer ihåg att kolla den, men när jag frågade berättade han att, han gör det varje söndag.

Jag förmodar att vi inte vunnit något för då har han nog inte suttit här en lördagkväll med en godisskål i knät.
Nej , han har väl packat väskan och åkt iväg till något varmare land .
Om sen vi fått följt , är en annan fråga ?


1 kommentar:

Mia sa...

Själv spelar jag på hästar.......
Så kanske vi ses på någon strand ute i världen :0)