Totalt antal besökare

fredag 10 april 2009

Snabba kast !

Vaknade 08,45, sängen bredvid var tom och på min andra kudde låg Znappy och sov. Genom persiennerna anade jag starkt ljus . Klev raskt upp och drog upp dom, SOLEN sken ! Skyndade mig ur sovrummet och i soffan satt Jonny och Ante.

Nu måste vi skynda oss, vi ska på utflykt idag. Vart ska vi åka? Dom såg ut som 2 frågetecken? Något svar kom inte för dom fick inte en chans att svara, jag har ju bråttom . Ut i köket för innan jag börjar packa iordning så behöver jag kaffe. Tog någon minut att fixa och sen satte jag mig ner i soffan och tittar ut igen .

VART TOG SOLEN VÄGEN ? Grått, grått. Nu försvann all glöd och energi från mig, och jag blev tyst . Dom 2 frågetecken upplyste mig att det inte är någon sol ute och att det 10minuter tidigare har vräkt ner blötsnö, solen den passerade endast förbi på väg till någon annan del av Sverige.

Planerna för dagen ändrades i ett kast, vet precis vad jag har att göra. Bestämde det igår , blir det inget utflykts väder så ska jag sy 8 gardinlängder. Det tråkigaste och det värsta jag kan göra. Bara att plocka ner sy maskinen ger mig olust känslor . Men har man bestämt något så har man , men jag har inte sagt vilken tid under denna dag ,jag ska göra det!

Måste hitta kraft till att börja, Och det får jag om jag laddar lite först .
Lite mer kaffe och se replayen av Stockholm Arlanda på datorn!
Se människor som åker iväg till solen är aldrig fel !

För någonstans är DEN !

1 kommentar:

Monizz sa...

Frustar ännu efter att ha läst ditt förra inlägg...jag ser verkligen framför mig hur det gick till *hehe*...

Åsså apropå solen. Här hemma har den nu äntligen tittat fram och temperaturen stiger på termometern HÄRLIGT! Tror det blir grillat till middag. Vi har nämligen tjuvstartat och skottat fram en plätt av gräsmattan där grillen nu tronar :-) Det blev inte tripp till Raja i påsk, då mor inte var så pigg. MEN det blir väl andra tillfällen. OCH vi har ju faktiskt snödrivor här hemma oxå *ler*. Ha en fortsatt bra påsk. Hälsa alla! Kramen!