Totalt antal besökare

fredag 24 april 2009

Måtte jag bara hinna fatta i tid !

Alla måsten som finns i slutet av denna månaden är nu avklarade. Räkningarna betalda , Jonnys och Daniellas deklarationer är gjorda. Jo, jag gör dom också . Jonny har alltid varit aktivt delaktig i sin egna deklaration förut . Han har skrivit sin namnteckning ! Nu behövs det inte längre , nu får han bara muntligt veta av mig att han har uppfyllt sin plikt till staten .

Problemet är min egna deklaration , på baksidan står information att jag måste komplitera min egna med en K4 blankett. Har haft 2 spaxar som löpt ut . Något som jag vetat om men förträngt . Nu visar det sig att det inte finns information lätt att hämta via banken. Jag ska själv gå in på kurs listor och räkna ut vinst /förlust.

För att ta in Mias tips om att tänka 3 bra saker om mig själv , så är just siffror , papper en av mina starka sidor men att förstå detta är långt över mitt egna huvud. Jag köpte ju dessa för 5 år sen och hade ingen aning om allt pappers hanterande som kommer nu. För att inte hela min eftermiddag ska gå åt att lägga energi åt detta invecklade , tråkiga uträkning lägger jag det åt sidan . Det är ju en HEL vecka kvar tills den MÅSTE vara inlämnad .

Nu gör jag lite annat pappersarbete för att sen fixa till mig för After Work ikväll , då vi ska diskutera tjej weekend åt hösten. Betydligt roligare än pappersgöra !

För er som funderar vad Jonny sysslat med hela dagen när jag gjort allt pappersgöra. Bytt om till sommar däck på bilarna . Något jag varken gjort eller vill göra . Det är detta vi kallar för bra arbetsfördelning !

Inga kommentarer: