Totalt antal besökare

lördag 4 april 2009

Fick ångest av Robinson ikväll !!

Ikväll kom gamla minnen tillbaka. Sitter och ser Robinson, äter godis och mår bra. Hejar på laget i träsket och till min glädje vinner dom pristävlingen. Sitter och hoppas att dom även vinner nästa tävling och inte behöver gå till Ö-rådet.

Det är då det händer, tävlingen inleds och det bildar en stor knut i min mage. Det är en "man mot man tävling", brottning. Utbrister högt till min familj, det där skulle jag inte klara, jag skulle inte vilja stå där och utsätta mig för detta!

Minnen fladdra förbi i mitt huvud, minnen från skoltiden , då någon talade om för mig hur värdelös jag var , usel på sport, valdes sist . Ibland valdes jag inte alls , det fulltaliga laget började gå när läraren ropade, Marita då , hon är kvar !

Lagledaren hade hoppats att jag fallit ner i en fall lucka och försvunnit. Skit, läraren märkte att hon är kvar, vi är tvungna att ha henne i vårt lag .

Inser idag att det var inte mitt fel att jag alltid missade bollar, kunde inte slå i brännboll.
Det var röstens fel , han som alltid skrek , som tills slut får mig att tro att jag är värdelös ! Rösten som högt skrek : Inte hon i vårt lag ! Skynda er , spring fram ! hon missar ! Passa inte till henne !

Undrar varför knuten dyker upp igen .
Nu under Robinson ?
Finns det något samband ?
Rösten som alltid skrek : Det var Robinson Johan !

Efter många år fick jag även delge Johan ,
hur han påverkat mig och min misslyckade sportkarriär !

1 kommentar:

Mia sa...

Gamla tankar som kommer tillbaka,
jag hoppas att Johan tog det som man och bad om ursäkt (jag minns inte hur det var....).
Jag tittade ej på Robinson igår, rensade rensade i röran.....