Totalt antal besökare

onsdag 8 april 2009

"FIS" LOUISE !

Vissa människor man träffar får en att tappa kraft och man blir så trött . Dom liksom bara suger luft ur en. Dom ska man undvika . Det ger en inget, tar bara energi.

Andra människor är det precis tvärtom. Man blir lycklig och glad , får energi. Sådana människor gillar jag och det är dom jag ger min värdefulla tid !

" Fis" Louise är en sån som sprudlar energi . Nu är det många år sen vi träffades. Hon flyttade någonstans i Sverige. Vi lärde känna varann på den tiden både hon och jag bodde i Dorotea.

Daniellas första assistent Carina bodde granne med " Fis" Louise . (Egentligen var det Daniella som träffade henne först via Carina. )

Det var under många år vi träffades Carina, Daniella, Fis Louise och jag . Jag minns henne som alltid glad och skrattade jämt. Namnet "Fis" Louise fick hon av Daniella , varför just det namnet har jag ingen aning om.

Så en dag skildes våra vägar och det har varit tyst i säkert mer än 10 år . Nu har hon dykt upp igen , små kommentarer då och då på bloggen . Jag läser dom och ler , minnena sköljer över mig och jag blir lika glad och lycklig som då jag träffade henne sist.

Det är ju så det är , bekantskaper kommer och går.
Spelar ingen roll hur lång tid det går mellan man träffas ,
det vänner som är någonting att ha ,
det är dom som man minns................

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för dom fina orden,dom värmde gott i hjärtat tom en tår kom fram ur ögonvrån.Jag glömmer aldrig er heller /kramar till er,fislouise