Totalt antal besökare

söndag 5 april 2009

Missförstånd !

Visst är det ibland svårt att förstå varann . Man tror att det andra förstår vad man säger och menar. Vi talar inte alltid samma språk . Det svåra är när man inte förstår , märker att den andra inte förstod. Det är då en konflikt kan uppstå.

Mest missförstånd sker nog i skrift. Hur vet man att det man skriver tolkas på samma sett som jag menar . Här får man chansa och hoppas på att den som läser tänker på samma sätt som jag själv eller åtminstone ställer fråga , hur menar du ?

Men ibland blir det helt fel som den gången en FD kollega som hade kund i telefon, samtidigt som Telia var under bordet och skulle byta kablar.

Hon pratar med kunden och frågar vart kunden skulle vilja resa ?
Telia mannen kryper runt hennes ben
Kollegan fortsätter samtalet men säger plötsligt :
-Du får ursäkta om jag låter lite konstig ? Men jag har en karl mellan bena !
Sen förklarar hon inget mer ? Samtalet fortsätter ? Sen säger hon plötsligt :
- Nu går det bättre, för han är på väg till min kollega !
Ingen mer förklaring får kunden !

När kollegan efter samtalet fick förklarat av kollegor som hört allt , vad hon sa och inte sa , rodnade hon och förstod hur den stackars kunden tolkat allt detta. Nu fick aldrig kunden veta sanningen , skulle bli väldigt mer skruvat att ringa upp och förklara. Vi får väl hoppas att kunden tog det som oss andra som hört denna historia - med ett gott skratt !

2 kommentarer:

Jeanette1981 sa...

Hej.
Jag är oxå helt oteknisk. Men längst nr på min sida står det. jack någonting. kolla in på den huvudsidan å ladda ner något. Men kopiera alla länkar du har som tex trafik. blogloving annars så försvinner det.

Var lite pill å hitta allt igen å för säkerhets skull så kopiera gamla mallen med å spara på din dator om du skulle ångra dig. Jag gjorde inte det.

idag ångrar jag inte det men då gjorde jag det.

Lycka till. =)

Madlar sa...

Hihi, fick mig ett gott skratt :)

Vad snygg din blogg blivit o himla mysigt kort på dig o dina tjejer!