Totalt antal besökare

måndag 27 april 2009

Nya turlistan

Idag är det den 27 april, en ny busslista börjar gälla. Det är den första nedräkningen till sommaren. Mindre turer än vintern men fler turer än sommaren. Med andra ord, gäller att ha listan i väskan om man inte vill missa bussen och stå och vänta en halvtimme på nästa ?

Jag är fortfarande en trogen bussåkare några veckor till men sen brukar jag svika länstrafiken och plocka fram cykeln och använder bara bussen ibland. Har lite svårt för kylig vind så värmen måste komma ordentligt för att jag ska sätta mig upp på cykeln . Nu har någon närstående på pekat för mig att det blir betydligt längre att cykla på jobbet från vår lägenhet nu än där vi bodde förut.

Just nu spelar det ingen roll men den morgonen jag sitter på cykeln och ska ge mig iväg hoppas jag att jag förträngt detta. Vore bättre att få ha upptäckt detta på egen hand än att någon grusar mina planer motion och härlig cykeltur redan innan jag gjort min första premiär tur. Hoppas att det inte är mycket längre i tid och ork att jag ger upp ,och ökar mina bussturer under sommaren.

Vad min omgivning förutspår och tror talar bara om att dom antagligen känner mig ganska bra,
eller så har länstrafiken mutat dom och gör allt för att behålla sina trogna kunder året om !

Som vanligt tänker jag alltid positivt , så jag tro det sist nämda !

3 kommentarer:

Mia sa...

Önskar er en fin vecka !!

Kramar från oss

Julia sa...

Hej där. Ja vad roligt att du börjar läsa min blogg, syrran har ju också en, du kanske redan visste att hon väntar smått :)
http://mrsjessie.blogg.se/

Birgitta sa...

Men du det är ju jättebra att det är lite längre till jobbet nu. Du får ju bara mer gratismotion på kuppen eller hur? Det kan BARA vara positivt tycker jag!
Kram och cykla på, få fast hull och tjäna pengar...