Totalt antal besökare

torsdag 16 april 2009

Less på dessa snöloppor !

Foto:Marita
Mina Prinsar


Varje kväll , samma sak . Armar och ben täcks av myggbett ? Nu är det inte myggen som har varit framme utan snöloppor. Den som drar in dessa är mina kära prinsar . Ingen annan i familjen blir biten utom jag . Det börjar en stund efter att jag suttit i soffan helt påklädd. Klåda på armar och ben och kollar jag så är det stora bett.

Varför är det bara jag som blir utsatt ? Alla sitter ju i soffan och det är på min sida i sängen Znappy sover och där får jag inga bett ? Har någon ett svar på detta ? På frågan ,hur ser dom ut dessa loppor ? Vet inte , försökte hitta någon igår efter att jag kände ett stick men icke ... ingen loppa bara massor med bett !

Är det bara jag som lider av dessa , äckliga loppor ?
Har någon annan märkt av detta ?

6 kommentarer:

Pernilla sa...

*usch* Näää.. såna äckeldjur har inte vi hos oss *haha*

Kram

Madlar sa...

Snöloppor? Har aldrig hört talas om, däremot blivit biten av både sand o hönsloppor.

Anonym sa...

Hej, jag brukar oxå få såna där myggbett på våren,men jag kallar de vårknölareftersom vi inte har nå djur som kan dra dom på mig.Kram louise hälsa ella

Unknown sa...

nej du är inte ensam men jag har åxå försökt hitta information utan att hitta riktigt vad jag söker. Tydligen finns det ngt som heter hoppstjärtar men de ska inte följa med inomhus sägs det. Men här i Luleå pratas allmänt om snöloppor och både jag och mina barn lider av dem och skulle vara glad om det fanns någonting man kunde göra för att slippa dem. Jag tror absolut att katter och hundar är något av bovar i dramat och drar in dem i huset. Just soffan måste vara ett favorittillhåll! Jag dammsuger soffan, men kan inte säga att jag tycker det hjälper ngt speciellt. Kram!

Carro sa...

Var i stugan som ligger i Västernorrland över helgen, väl hemkommen börjar ena hunden få bölder på nosen,han kliar o kliar så det blir stora sår, går till vetrinären som tar biopsi prover= infektion av insekts bett mitt i vintern, kanske kan det ha vart "snöloppan" som varit framme?

Anonym sa...

Hej jo då det finns många olika sorter av snöloppor. Dom följer med djuren in. dom är duktiga på att hoppa och lever på bla hundavföring särskilt när det finns bandmask. bor gärna under träd. Goggla på snöloppor.Prova att damsuga hunden då den varit ute. betten är mer intensiva än myggbett, dom kliar längre tid och är jobbiga för barnen. Har för tillfället många på mina egna ben.
Anette Vilhelmina