Totalt antal besökare

onsdag 1 april 2009

Fyra små rätter,Kladdkaka,paj,dajmtårta

Allt ligger tryggt och väl paketerat i min mage. Ikväll har vi firat Hanna. Men innan vi började med firande gjorde Daniella ett nytt försök och Piercade sig. Förra gången fick vi plocka bort Piercingen då det aldrig läkte. Då var det gjort med en pistol.

Nu har hon gjort det som man ska , av en Fd sjuksköterska som driver en Piercing studio. När man kan man inte ta sig ner i den studion för alla trappor så har hon som standard att komma hem och göra det. När jag kom hem från jobbet höll dom på ,och nu sitter den där snyggt och prydligt .

Daniella , med ny piercing

Högst upp på Hannas önskelista stod "svart cykel" . Hon fick av oss ett kuvert ,i den låg ett datorskrivet kort.
"Grattis Hanna önskar mamma och pappa. 1000 kr sätts in på ditt konto på semestern "
Hon hade lite svårt att dölja besvikelsen medan hon öppnade dom andra paketen från andra i familjen.
Alla är inte lika bekväma framför kameran !
Min älskade Jimmy , verkar ändå nöjd och glad ?

När vi fikade frågade jag henne om hon inte blev glad. Jo, men förstod inte varför hon skulle vänta ända till semestern. Jag förklarade att det var väl bra att ha pengar då. Kunde inte hålla mig utan gav henne kuvert nummer två. Ännu en dator skrivet kort.
" April April , gå ut i hallen ! "
Ute i hallen i brev inkastet hängde lapp nummer 3.
"Öppna dörren "
Ute i trapphuset stod en svart cykel ! En glad Hanna förklarade sen att hon inte blev besviken när hon trodde det var 1000 kr hon fått bara att hon skulle få vänta så länge på dom. Nu var cykeln en ännu bättre present för det var ju den hon innerst inne ville ha. På fredag har hon fest för kompisarna.

Fler som vill testa Hannas nya cykel !


Idag vill jag även passa på att Gratta vår underbara assistent Sara och hennes familj. I måndags kväll fick hon och Stefan sitt andra barn. Tilde fick en lillebror .

Välkommen till världen Johannes !

( tror han ska heta så ) Vid 21 tiden i måndags kväll såg han livet utanför för första gången.

Sara med deras förstfödde: Tilde
Vi har ju inga kort på den nyfödde än !

4 kommentarer:

Madlar sa...

Visst är det en mors privilegie att mellanåt få driva med sina avkommor? Helt lätt ska de inte ha det :)

Pernilla sa...

Ha-Ha.. va busigt. Men fyller hon år på första april? Då kan jag tänka mej att det inte var första gången presenterna går i busiga luriga grejer :)

Kraaam

Pernilla sa...

Ooopppps.. när jag läste lite längre ner så ser jag ju att hon fyller år 31mars.. hade lite att läsa igen på din sida så jag missade det *sorry*

Monizz sa...

Jadu Marita...som svar på ditt inlägg hos mig...jag önskar att det varit det sistnämnda, MEN du vet ju vad vi tampas med därhemma, och nu har det åter vänt så det är behandling som nu gäller...vi kan höras på mindre offentligt sätt om nåt är "oklart". Kram, kram. Hälsa Hanna i efterskott.