Totalt antal besökare

söndag 5 april 2009

Det blir aldrig någon sommar !

Om jag ska tro på det Jonny säger. Det snörar som tusan ute. Stora flingor vräker ner. Själv tror jag det är den snön som ska ta bort den gamla snön som legat hela vintern. Vet inte om jag fick till det där rätt, men det lät bra och trovärdigt ialla fall.

Hanna har åkt på "barnkalas " . Ibland har jag svårt att förstå mig på henne och hennes kompisar.. Jag hänger inte alltid med i deras påhitt och idéer. Ena dagen är det fest andra dagen kalas. Nu var det hans önskan att få ha ett kalas på 15 års dagen. Dom är alla lite speciella i Hannas klass. Gör det som faller dom in , bryr sig inte om vad andra tycker. Hon såg i alla fall fram emot detta kalas , fiskedamm och allt.

Det är deras egna grej att alltid leva ut allt 100 %. Är det "Barnkalas "så är det det fullt ut. Undrar om dom tvingat hans stackars föräldrar till att delta i detta jippo eller är dom humana och låter dom slippa leka med dom också . Jag är glad att hon valde ha en fest utan oss i fredags, ibland blir det lite för mycket av dessa färgstarka personer när alla är tillsammans samtidigt. Men jag gillar dom allihopa , men föredrar att träffa dom några i taget.

Dom gör ju helt rätt, har sitt barnasinne kvar ,
tråkiga vuxna finns det så gott om än då !

Man får bara hoppas att dom behåller lite av det även när dom blir äldre.
Livet blir mycket enklare och roligare då !

Inga kommentarer: