Totalt antal besökare

måndag 6 april 2009

Och snön bara vräker ner !

Måndag morgon , solen har tagit semester, plus graderna förflyttats långt från norr. Snön fortsätter att dimpa ner från skyn. Till helgen är är det påsk så för alla fjällfirare, så nu ber jag till väder gudarna om vackert väder för er. Vi har ju lämnat skoter och fjäll liv bakom oss sedan flytten till stan men tänker ändå göra några utflykter ifall vädret tillåter.

Jonny och Hanna vill åka utför och är det soligt och fint tänker Daniella och jag följa med ,för att sitta i backen och sola och äta ! I övrigt har vi inte planerat så mycket , ta det lugnt och hoppas på massor med vårtecken.

Måndag är för många en jobbig dag då det är tecknet på att helgen är slut och flera dagar kvar till nästa. Jag tycker var dag har sin egna charm. Rutiner och vardag behövs, för hur ska man annars kunna uppskatta helgen med god mat, sova ut och ledighet. Om varje dag var den andra lik , hur livet se ut då?

Idag blev jag extra glad, hittade en låt på you tube, den lades ut för ett vecka sen. Denna visa har jag tyckt om i över 20 år. Få känner till den , har hört den ! Vet inte varför den har en speciell plats i mitt hjärta. Melodin och texten får mig att blunda och njuta. Älskar när visan är en berättande historia : Visan från vargaskogen, fejden mellan 2 byar. Budskapet i visan är så rätt:

" Man mår så mycket bättre om man är sams och undviker, bråka,slåss och gräla"


1 kommentar:

Madlar sa...

Måste ärligen säja att jag inte är ett dugg avundsjuk...Här strålar solen, +10, torra vägar men ack så dammig o skitig bil. Får bli påskprojekt efter att jag knölat ner limpor i familjens halsar. Brödet blev mellanting av knäckebröd o musli :)