Totalt antal besökare

söndag 26 april 2009

Ta vara på nuet !

Om du vill leva nöjd och lycklig . Enkelt men svårt för många. Människor som "springer " in i väggen har fullt upp med tankar kring gårdagen, det dom inte hann med då och fullt upp med det som ska hinna med imorgon att dom glömmer bort nuet.

Jag har ofta fullt upp med det ena och det andra men känner aldrig att jag inte hinner med . Fokuserar mig på det som händer nu och varför lägga energi på det som varit eller oroa mig för det som kommer sedan. Jag skulle bli tokig om jag måste ha flera dagars planering i huvudet jämt. Jag vet att denna vecka är varje kväll utom onsdag är bokad , men varför fundera över det nu .

Idag har jag haft utbildning hela dagen och 110% fokuserad på alla deltagare. Efter en sån dag är hjärnan på högvarv och behöver vila. Kopplar av , varvar ner resten av kvällen för att vara 110 % närvarande imorgon.

På Mia Törnbloms förläsning fick jag det väldigt enkelt beskrivit. Tänk om alla kunde ta efter så skulle inte så många gå och må dåligt och känna sig otillräckliga !

" Ställ dig upp och ställ höger ben så långt och sidan du kan , väster ben åt den andra sidan. Om du står så så har du höger benet på morgon dagen och väster benet på gårdagen och pissar på nuet!"

2 kommentarer:

cpmamman sa...

Kände inte alls något för den där Mias storhet förut. Men som jag gillar henne nu, mer och mer för varje morgondag som kommer också. Tror att det är klokt att eftersträva nuet. Men tyvärr hamnar man ibland på annat höll hur mycket man än försöker stå still :)

Madlar sa...

Underbart citat! Försöker leva med båda benen mitt i nuet o en försiktig snegling mot framtiden.