Totalt antal besökare

tisdag 21 april 2009

Nu är man en stor böld i arslet på en annan medmänniska.

Genom mina år som säljare inom resebranschen så har man ju snappat upp ett och annat. Besvärliga kunder har vi alla råkat ut för men att sen överföra detta till kunden har varit stor tabu för mig. Denna resa hänvisar oss till en enda researrangör pga att jag har vinstcheckar från den tiden jag jobbade där !

Jag bokade ju resan på nätet igår. ( en del av er undrar säkert varför gjorde du det , varför gynnade du inte säljaren. Jo , för jag vet att del opponerar sig över mina val av hotell och resmål pga Daniellas behov , och då är det alltid lättare att slippa stå bakom bokningen. Jag, kunden valde ju själv detta !)

Nu ville jag ialla fall underlätta för säljaren så jag gjorde något som en del kunder missar ibland. Jag plockade fram all information som jag vet att säljaren behöver för att kunna hjälpa mig .

Nu kan jag inte helt döma ut säljaren ,vet inte varför bemötande blev så fel men jag sitter med luren i handen och känner mig som en kund som om jag gjort något fel , varför ringde jag just henne !. Mina rullstols mått ville hon inte ha i detta läget, Det behövde man inte då det inte är en el rullstol . Här berättade jag att vi alltid fått lämna dessa mått under alla resor vi gjort.

Ja men hon hade ju inget formulär för reguljär flyg att fylla i , fanns bara för deras egna flygbolag. Jag bad försiktigt, JO jag var väldigt mesig för att inte verka som en besserwisser att , kanske ska du skriva upp mina mått så du inte behöver ringa om utifall dom ändå vill ha dom. Nej hon skulle återkomma .

Nu har jag själv bokat mina resor genom åren och gjort allt som behövs för att det ska funka och jag har inte under alla dessa år sluppit lämna mått och vikt , då rullstolen inte går att fälla ihop en ens en millimeter !

Jag får väl vänta och se tills hon ringer upp och fortsätta vara en jobbig kund ,
för det var det bemötande jag fick !
Det är ett samtal som jag inte väntar ivirgt på kan jag säga,
vore väl bäst om vi stannade hemma !

1 kommentar:

Madlar sa...

Du får njuta självbelåtet åt att hon snart kommer att ringa upp o vara så där äckligt len på rösten då hon ber om rullens mått. Spela dum att du inte förstår vad hon menar så att hon tvingas förnedra sig riktigt länge....