Totalt antal besökare

onsdag 6 maj 2009

Omgivningskontrollen beviljad !

Igår fick Daniella ett efterlängtat samtal av sin arbetsterapeut Kicki. Omgivningskontrollen är beviljad. Den 1 juni kommer 4 st hem och installerar allt. Då kommer den nya världen öppna sig . Härligt , Härligt , och troligtvis det sista habben hinner göra för Daniella !

Nu är det bara 1 mån kvar innan Daniella skrivs ut från habiliteringen. Gäller att ta in alla information och träffa alla som ska ta över. En planering och möte för utskrivning ska ske och jag ska även få träffa alla nya männikor , dom flesta sitter på Ersboda vårdscentral.

Nu är jag inte naiv och tror att allt kommer att klaffa på en gång. Blir en hel del omställning från tidigare. Förr kunde man ringa till den man ville prata med på habben och svarade hon inte kunde man ringa någon av dom andra och hälsa. Alla visste ju vilken Daniella är, och så lätt kommer vi inte undan nu.

Men om förändringar ska fungera så hänger det mycket på en själv. Jag får vara bättre på planera och vara ute i god tid, inte förvänta mig att allt sker på stuts. Bara att konstatera, man har varit bortskämd med all härlig och tillmötesgående personal på habben som ställer upp fort och snabbt.

En positiv inställning till all förändring underlättar, om man inte intalar sig det så är man den som själv förlorar . Ingen annan än vi själva blir lidande! Finns inget värre än att lägga energi åt sånt man inte kan göra något åt. Att hon skrivs ut är inget eget val utan ett faktum .

Vet innerst inne att det kommer att fungara, det är mitt mål och det jobbar jag för !Kommer bara ta lite tid i början , innan man kommit in i det nya systemet !

Daniellas underbara film från praktiken "läs och hör " har inte fungerat. Deras server har legat nere.

Bjuder på den en gång till ,
Stolt mamma till en underbar manusförfattare med härlig humor!




Klicka här för Kortfilm: Krossade tomater

Eller Här :Läs och hör

Ps . Visst syns det att det Är "Ella" i permon på filmen ?

2 kommentarer:

cpmamman sa...

Kära du vad tiden går :) Vad underbart att hon ska få lyxa till det hemma. Som sagt, en helt ny värld. Den värld som hon förtjänar. Vart kunde man titta på filmen?

Anonym sa...

Jag älskar filmen!! min humor :o)
Kul att kunna följa er via din blogg, har delat med mig info till storasyster.
Kram från Boel