Totalt antal besökare

torsdag 21 maj 2009

Hur kan man glömma ?

Tack Mia , du gjorde mig påmind om att jag helt missat vilket år vi gifte oss. Du har helt rätt, det var inte alls -97 utan -87. Förträngde helt att det gått så många år. Middagen var jättegod. Jag grillade fyllda fläskfiléer. I receptet jag hittade på nätet så skulle man fylla med bla feta ost, det gjorde jag på en. Till dom andra två filéerna gjorde jag en röra med get ost som jag fyllde dom med,då flera i familjen älskar den osten.

Hade mina tvivel ett tag att detta skulle bli bra, när jag stod vid grillen. Fyllningen droppade ner i grillen och dom levde sitt egna liv när jag försökte vända dom. Men efter lång kamp med många snurrningar fram och tillbaka så bedömde jag dom klara. Det var en klar överraskning, dom var inte torra utan saftiga och väl genom stekta. Fyllningen däremot var minskad tilll nästan ingenting, det mesta låg på botten av grillen. Som tur var hade jag röra över så alla fick äta den brevid . Nästa gång jag provar något sånt här måste jag hitta ett annat sätt att täppa igen filen. Kanske nål och tråd är det bästa :-)

Receptet hittade jag föressten i en blogg som heter "Kryddburken"- En blogg som bloggar om mat och har massor med recept. Lite annorlunda men klart värd fler besök av mig framöver.

Inga kommentarer: