Totalt antal besökare

fredag 8 maj 2009

Tidig morgon...

Vilken lång dag ! Började morgonen med att gå till tvättstugan kl 6. Helt sjukt, jag tyckte det var kul att tvätta . Det är 24 år sen vi hade tillgång till en gemensam tvättstuga. Nu har vi tvättmaskin inne i lägenheten men också en stor tvättstuga i kvarters lokalen. Vi samlade ihop alla lakan, all veckans tvätt och vinterkläder, 7 maskiner blev det. Nu är all tvätt avklarad och det känns som man gjort ett halvdags jobb. Små tvättar man hela veckan , får man aldrig den här känslan.

Nu betalar det sig att vara uppe så tidigt och lägga sig långt efter midnatt , så jag tog en liten tupplur mitt i dan. Det var också en evighet sen jag gjorde det. Känns lite som om tiden när barnen var små är tillbaka. Då höll man igång nästan dygnet runt och tog en lur mitt på dan med barnen.

Men tack och lov att detta var en händelse som inte kommer att upprepa sig ofta. Inte alls i fas med det liv jag lever nu när dom är stora. Nästa gång bokar jag 20-24 , när stor tvätt ska uträttas. Jag är ingen morgon människa , så varför utsätta sig för det helt frivilligt.
Nej, tacka vet jag natten, det är då jag har mest energi.

Inga kommentarer: