Totalt antal besökare

måndag 18 maj 2009

Ett leende värmer gott !


Ett leende är aldrig fel, ett leende smittar ! Jag kliver alttid på bussen och säger hej och ler till chauffören.Det slår aldrig fel , hur sur än chauffören ser ut att vara så får jag ett leende tillbaka. Bussen har 5 hållplatser tills den kommer till min hållplats. I dag var några stycken som stod och väntade på bussen tillsammans med mig.

När jag klev på var det mycket folk som åkte samma tur. Jag sa som vanligt hej och log extra mycket idag. Den kvinnliga busschauffören sa hej och log tillbaka .
Hon hade en stor svart sot/olje fläck på hela högra kinden.

-Vet du om att du är alldeles sotig på kinden?
- Åh Nej! utbrast hon och ställde sig upp för att titta i backspegeln.
Några i bussen började skratta när hon förbryllat gnuggade bort den. Hon tittade tacksamt på mig !
-Hur i friden har detta kunna hända, vad kommer det ifrån? Tack så mycket för att du sa till mig.
-Det var så lite så
.

Vem skulle inte bli glad över att man påpekar det,
det som förvånar mig är att ingen före mig hade medkänsla att göra det !

Inga kommentarer: