Totalt antal besökare

söndag 10 maj 2009

Det är bara att inse sanningen !

Dom som påstått det förut har rätt. Jag indoktrinerar mina kära syster barn ibland. Efter sett Filip och Fredriks show ikväll , gick det upp ett ljus för mig . Varje vecka ett stående inslag är hans 1 1/2 åriga dotter . Han nöter in gästers namn och hon säger det så korrekt och tydligt, men avslutar alltid med att utropa Filip !

Det är nu sanningen går upp för mig. Jag har gjort det och gör det, gång på gång med prinsessorna. Men det är ju så kul att höra en 3 åring försöka säga vissa saker. Sist dom var här så fastande jag för Matildas fantastiska sätt att säga " High school Musical !

Nu finns mycket inspelat på små filmsnuttar , går inte blunda för det! Dom säger och gör nästan vad jag vill . Men alla som har barn vet att detta med att påverka barn inte håller i all evighet. Jag har ju själv stora "barn" nu, som inte gör som mamma tycker och tänker alla gånger. Dom har egna åsikter och går sin egna väg.

Man får vara glad som har en syster med många barn som tycker att moster är den bästa moster i hela världen. Jag får ta till vara på det så länge det varar ! Dom vaknar nog upp en dag och inser att det var svårt att ha en annan åsikt. Dels frågar ju moster hela tiden vem som är bäst. Det vet ju alla , får man höra en sak hela tiden så tror man ju på det till slut. Och hur ska man kunna jämföra mostrar när dom bara har en ! Tack och lov har dom inte begripit det än !

Sen kan man fundera vad hon får allt ifrån, vem hon lär sig av,
hon upptäcker att snusdosan behöver tömmas och vad gör hon då ?

Säger bara; min dräng hade också en dräng !

Inga kommentarer: