Totalt antal besökare

onsdag 13 maj 2009

Sverige till final !


Sverige gick till final i ESC! MalenaErnman gjorde ett proffsigt framförande. Daniella och jag var dom enda som var intresserade i familjen. Nu är gäller det att hålla tummarna för Norge som ska göra ett försök att ta sig till final på torsdag.

På Lördag är finalen , då får vi ladda upp med massor av godsaker. Brukar var lång draget och ut tröttande att se så många länder framföra sina bidrag. Det är få bra låtar, det mesta är ju ren dynga. I år lär inte heller mellan snacket bli särskilt intressant och roande. Jag orkade inte med dom som höll i det ikväll. Skämten i mellan akterna mellan låtarna var så dåliga. Jag som brukar ha humor men detta var inte kul.

Jag erkänner att jag inte låter så positiv inför finalen. Det är väl för att tävlingen har utvecklats till en lång och utdraget stohej ! Men jag ska se den och heja på några få bra låtar. Röstningen brukar vara spännande om Sverige får poäng , håller iallafall tummarna.

Kvällens bästa låt var enligt Daniella , Finland.
Jag håller med henne .
Go som hon är ,var hon tvungen att tillägga:
Alla är värdiga länder !

2 kommentarer:

Mina ord - min vardag sa...

Jag får spela in det på lördagkväll. Ska nämligen på fest med jobbekompisarna. Vi ska hem till en av dom och spela brännboll. basta. och festa förstås. Så när jag slår bollen så flyger väl racket runt hela byn.

Monizz sa...

Lååångt o. oturligt nog, så kan det nog bli ganska trist emellanåt också. Vi rådde bot på detta igår för vi utnyttjade möjligheten att pausa på parabolen, väntade ca.40 minuter in i programmet, åsså kunde vi snabbspola förbi allt som vi inte kände oss orka kolla på. Snabbt, effektivt och mycket roligare :-)
kram, kram!