Totalt antal besökare

lördag 16 maj 2009

Mamma Mu dansar och innebandy på hjul!


Idag är en sån dag då allt infaller på samma gång. Hanna har haft sin vår uppvisning på Uman . Umeå danskola visar en föreställning en gång varje termin. Idag var det då premiär för "Mamma Mu dansar". Hanna dansade denna termin endast en dans. Hon har tagit en termins paus från några danser.

Modernt var den hon satsat på under våren. Nästa termin har hon tänkt att öka igen och fortsätta med Jazz show, Modernt och hipp hopp .... Lägger ut filmen från hennes dans . Vid starten av dansen, är det hon till vänster i bild. Då jag är värdelös på min kamera har jag bara filmat rätt av. Själv lyckades jag hålla koll på var Hanna är hela dansen igenom men jag har full förståelse om ni andra tappar fokus !



Direkt efter uppvisningen gick vi med raska steg till HM , behövde nya solglasögon då mina repats totalt i väskan med allt skräp finns i där. Skyndade oss sen vidare mot Nolia . Cup i Rullstols innebandy ! Halva vägen dit var det kört, jag var pissnödig ! Och ni som läst i bloggen vet att jag har en del problem med att hålla tätt. Har vissa naturliga orsaker . Ålder ! Som tur är finns min underbara Mia på vägen dit. Fick även tid över att prata lite och se deras ny renoverade lägenhet. När allt är klart kommer den bli som tagen ur någon av alla design program på TV !

Kl 14.00 Var det första matchen för Daniella , Sofia och deras assistenter + ett "Wild Card ".
( = EN " proffs spelare " )I dag var det en turnering för alla som ville ställa upp med ett lag i innebandy ! En del var dom som spelade innebandy varje vecka , för andra var det första gången. Daniella bidrog med sin pappa och Emelie. Det var så kul att se hennes lycka att ge sig ut på plan och hur hon inte hade en aning om vad detta gick ut på. Efteråt sa hon ärligt att hon ibland inte såg bollen . Vad gjorde det, alla fick vara med och fick applåder ! Hon funderar starkt på att satsa på detta i höst......


Tack Emelie för god insats i målet !
Ni var jätte duktiga !
Etta på listan bakifrån !!
Kanon bra
jobbat !!





1 kommentar:

Mia sa...

Fina filmer, duktiga tjejer ni har !!
Jo jo Marita, vi tar en sak i sänder så ser vi hur det blir :0) Det är mycket nytt vi vill ha till lägenheten.....