Totalt antal besökare

söndag 31 maj 2009

Å vilket party ?


I går var det den mest märkligaste ute kvällen på många år. Vädret var ju som en dag i utlandet hela dagen igår så vi gjorde fika och åkte till Mariehems ängarna och brännbolls yran såg några bättre lag spela några matcher. Kom hem sent på eftermiddagen så vi åt lite senare. Halv sju öppnade dörrarna för gårdsfest på Ryttargatan hemma hos Mia . Jag hann inte alls dit så tidigt utan tog bussen på stan 20,07.

Folk kom och gick men Mia, Jag , Estée, Lena och Katarina gjorde oss ingen brådska in till stan utan fram emot midnatt traskade vi i väg utan något egentligt mål. På Renmark storget var det fullt med folk och kö till alla restauranger och krogar. Vi fortsatte vår vandring ner mot kajen och festplatsen.

Jag har ingen aning alls hur det såg ut inne på området men alla verkade ha letat sig ut denna kväll, folk överallt. Vid kajen var det bara jag och Lena som strövade runt ,dom andra hade vi tappat bort i röran ,men uppe vid Rex stod dom och såg vilsna ut. Åter igen försökte vi fundera ut vad vi skulle göra, ingen av oss hade lust att köa och betala in sig ,för klockan hade passerat midnatt för länge sen.

Så ropade plötsligt Katarina till, hennes kompis kom förbi åkande med sin öppna Cadillac , nu skulle vi åka raggarbil. Lena hade bytts ut av Pearl , då hon inte alls ville åka utan valde att gå ner till kajen igen och leta efter sin familj. Vi andra trängde ihop sig där bak och bilen rullade sakta från Swedbank mot Åhlens för att svänga ner mot SF. Där skulle chauffören uträtta ett ärende och vi blev lämnade kvar i bilen så Estée poserade en stund fram bakom ratten.

Katarina övertalade oss andra att här sitter vi kvar i kväll ! Glida runt Umeå för att uppleva Umeås nöjesliv från en bil hade ingen av oss gjort förrut, kunde ju vara kul. När alla gått med på det tog det plötsligt abrupt slut, Chauffören och Katarinas kompis kom och skickade ut oss från bilen, dom hade andra viktigare gäster att hämta uppe på Mariehem ! Vi alla gap skrattade medan vi klättrade ut ur bilen , det var den kortaste åkturen i våra liv , nu var slut .

Långsamt traskade vi mot kajen igen och klockan tickade på utan att vi tagit oss in på ett enda ställe, köerna var fortfarande lång överallt. Väl uppe på torget igen var klockan så mycket och magen kurrade , vi var hungriga ! Max kl 02.00 fick bli vårt slutmål på kvällen. Trots kö enda ut i dörren stoppade detta inte oss , något måste vi ju göra denna fest natt och äta är aldrig fel.

Ja, behöver jag säga mer än att detta var den märkligaste festkväll jag kan minnas. En helkväll för att köa över en halvtimme mitt i natten för ett skovmål ?

Gott var det iallafall och den billigaste nöjeskväll jag har haft på många många år!

Mingelbilder från igår !


2 kommentarer:

Mia sa...

Jag kan inte annat än hålla med !
Men alltid lika roligt att träffas :0D

Många kramar från en trött en
på Ryttargatan!.......

Lena Oooolustig!!! sa...

Halooo! håller me toooooo! Men det är en konst ska ja säga att parta en hel helg utan att parta!!!! De ni! Stolt som en tupp över min bedrift, men det märks att man är otränad! Det blir till att träna mera!!!! eller inte ...........:)
Kram på Er alla partypinglor!!