Totalt antal besökare

torsdag 21 maj 2009

Bröllopsdag ?

Grattis till mig och Jonny , idag har vi vår bröllopsdag eller så är var det inte så? Vi gifte oss den 27 maj -97 och det var då Kristi himmelsfärdsdag. Det är alltså inte bröllopsdag i dag men jag vet att till veckan när den 27 kommer så har vi glömt bort det igen.

Det blir alltid så , vanlig vardag vi jobbar , har inte koll på vilket datum det är och så vaknar jag upp i juni och kommer på det. Därför kan vi ju fira det lite idag med god middag med alla barnen här och pojkarnas flickvänner. Då gör det inget om vi glömmer bort det igen till veckan.

Sen verkar det inte vara något vi har prioriterat genom åren för uppenbarligen har åren kommit och gått ändå utan problem . När vi hade varit gifta i 20 år , skulle vi åkte till London men min kära svärfar gick bort , det var en stund som vi mer har i minnet av naturliga orsaker. Kändes som viktigare att fokusera på det än bröllopsdag

Vi har inte haft så mycket fokus på våra bemärkelsedagar och klarat oss bra ändå. Ligger som i vår egna natur att glömma dessa dagar . Vår familjs egna födelsedagar har vi koll på men släktens alla födelsedagar är ett under om vi någon gång skulle komma ihåg.

Nu har vi en väldigt förstående släkt och några hjälpmedel har dykt upp genom åren för att påminna oss men utan resultat . Antigen har dom nu gett upp eller så hoppas dom varje år på ett under , ett mirakel ska ske . Man vet ju aldrig , men nätet har hjälpt till en del .

När jag läser släktens bloggar och facebook så har jag blivit påmind,
om att någon fyller år!

Ibland är några dagar försent men bättre sent än aldrig !

Vad passar inte bättre just idag , än att få dela med mig av den nya låten av THE POODLES , nu finns den ute !




1 kommentar:

Mia sa...

Grattis Marita och Jonny !

Tänk så tiden går ..... och jag hade äran att få närvara på ert
fina bröllop och den roliga festen efteråt :0D
Men nu har "slarv maja" varit framme, inte sjutton var det -97 ni gifte er !!??......

Hoppas ni ätit en god middag och haft en trevlig kväll!

Vi ses i morgon, Kramar i massor!