Totalt antal besökare

tisdag 26 maj 2009

Jag vill dela med mig av världen till er........


Foto:Hanna

.... just så kändes det när jag vandrade ut över gräsmattan och in i skogen . Morgonen promenad med hundarna fick mig och känna att nu är sommaren här och det är "gött" att leva ! Värmen i luften är en ljum bris av sommaren. Dofterna , fågel kvittret och färgerna får mig att förstå varför det är så lätt att älska denna del av året.

Tittar jag mig i spegeln så syns det att jag själv blommar upp denna årstid ! Under hela min väg träffade jag inte en enda människa utan bara en del spår av skräp och papper som har dumpats i skog och mark. Inte ens synen av detta fick mig att reagera , jag fortsatte bara lyckligt framåt ! En kvarglömd jacka hängande på en gren vid kanten fick Gizmo att misstänksamt tveka och morra för att snabbt sen rusa förbi.

Vid dagiset nära baksidan av vår terrass träffade jag min väns dotter Meja och hennes dagis kompisar. Så fort Meja ser mig komma släpper hon allt och hänger sig över staketet för att klappa hundarna. Idag fick hon snabbt sällskap av nästan hela hennes grupp. På rad hängde dom sig över staketet och alla skulle klappa Gizmo, då Znappy blev misstänksam och backade flera steg bakåt.

Gizmo ville bara hälsa på Meja så alla tittade samtidigt upp på mig och en av dom sa, -jag heter Rickard ! Det ledde till att alla andra hängde på i rasande fart , dom sa sina namn, en efter en och det var så många att nu minns inga namn alls .

Men jag tvivlar inte på att innan sommarens slut ,
kan jag fler namn än Meja och Rickard !

För dessa härliga barn kommer jag stöta på fler gånger ,
på mina promenader denna sommar !

Foto:Hanna

2 kommentarer:

Madlar sa...

Grattis! Äntligen har våren nått de nordliga regionerna i vårt avlånga land :)

Mia sa...

Vad härligt det lät och villka fina bilder Hanna fotat!