Totalt antal besökare

lördag 16 maj 2009

Hon bloggar för att krossa fördomar !

En av mina favoriter är CPmamman. Hon är ungefär i den åldern jag var när jag fick Daniella. Towe skriver om sin vardag och sitt första barn, Tekla som under förlossningen fick en cp skada. Det är härligt att följa henne varje dag, känna den kamp och energi hon utför. Hon är i det stadiet av livet som jag själv var. Hela ens vardag kretsar kring sitt barn och kampen om att få ta del av det som är så naturligt för många. Ett liv av lycka och glädje utan att behöva kämpa för varje liten sak och rättighet.

Jag är i en annan fas av vårt liv. Jag har hittat mig själv och vi alla i familjen får ta plats . Daniella är en del av det men upptar inte längre varje minut av mina andetag. Mycket flyter på i vardaglig takt. Vi har liksom landat efter många mils kämpande. Nu lever vi här och nu, vet vad som vi behöver att lägga energi på allt annat släpper vi.

Men för att inte glömma allt som varit, är det skönt att läsa en som är i början av sin långa resa. Nu har hon även uppmärksammats i Expressen. Hon har chansen att få sin blogg i bokform. Någon eller några har nominerat henne ! Grattis Grattis Towe ! Spänn fast säkerhetsbältet och forstätt din kamp till ett långt och lyckligt liv med din familj !

1 kommentar:

Mia sa...

Hoppas att ni har det bra, antar att ni sitter och tittar på Eurovision contest i kväll??...!! Själva så tittar vi lite sporadiskt, kan ju ändå inte påverka att sverige vinner :0) och som alltid brukar jag ju ändå alltid tycka att det var fel låt som vann........ Puss o kram