Totalt antal besökare

onsdag 27 maj 2009

Nej , jag är inte bitter ?


Ligger i soffan och ser "Grey´s anatomy ". På bordet i köket står en påse med 2 askar jordgubbar och en påse med godis, närmare bestämt 1,789 kg. Idag ny öppnade dom konsum på Ålidhem, där jag jobbar. Dom har byggt om för att kunna konkurrera med Lidl som snart ska öppnas där. Det var mycket folk och massor med erbjudande , godiset kostade 2.99 hg. I affären bjöds det även på godsaker och tårta. Allt slank ner utan närmare eftertanke.

Åkte direkt från jobbet på bion för att möta upp Daniella, Ante och Emelie. Vi såg alla " Natt på museet 2 ". Fick lite stressigt att hinna, så middagen blev -popcorn och dricka. En nyhet inför denna kväll var att SF har en ny kryddsort, Sour creame onion - mycket god på popcornen. Filmen var rolig , vi skrattade gott och åt som besatta. Efter halva filmen var mitt popcorn helt slut !

Om jag har dåligt samvete , det har jag inte haft en tanke på det förrän jag läste Mias blogg och sen fick en fråga på mobilen ! Grattis Mia till ytterligare bortblåsta kilon, trots massor med mat och drinkar ! Skönt att det finns dom som jag ser upp till och har karraktär ! Jag har styrt min våg under ett skåp i förrådet , där ligger den och samlar damm. Fått sms av Susanne ikväll där, hon undrade om jag köpt träningskläder så jag kan hänga med på IKSU. Det har jag helt glömt eller förträngt ........................

Nej jag är inte bitter bara blivit lite påmind om livets baksida idag. Det jag gjorde nu var att stoppa denna stora godispåse i en större påse och knutit igen den med 3 dubbla knutar . Nu ska jag gömma den i något skåp och hoppas att den hittas av någon annan i familjen . Sen ska jag leta ett bra kort för att göra en make over som inte kostar massor med pengar, och blir den riktigt bra ska jag lägga upp den på bloggen !

Behöver det nu, måste ändra inställning och attityd !
Tack och lov att imorgon är en annan dag !
Ett steg i den riktigen är att undvika skrolla
ner i min blogg och se bilden som är från igår ,
det är bäst att undvika denna kväll !

2 kommentarer:

Mia sa...

Vännen din dag kommer!
Det blir kul att träfas på lördag, det ser jag fram emot!

Puss o Kram

Mina ord - min vardag sa...

Hahaha det är jag upp i dan kram