Totalt antal besökare

torsdag 19 februari 2009

Syster , saxen tack !!

Jag hade ett möte ikväll också . Kom hem lite tidigare än igår , seg och trött. La mig på sängen i sovrummet med glass och oboy ( förlåt Mia) . Njöt av glassen och såg Criminal Minds. Blev tröttare och tröttare och precis som jag skulle dra filten över mig, påminde Jonny att det var ikväll stygnen på Gizmo skulle bort.

Åh, det hade jag glömt ! Nu skulle vi leka doktor och syster. Något suturset har jag ju inte , för det använder man väl fortfarande när stygn tas ?. Det var ju 12 år sen jag slutade som undersköterka. Letade runt efter liten sax och pincett och handskar.

Syster Jonny fick hämta och förbereda patienten, jag kokade grejorna i en kastrull. På med tratten över Gizmos huvud, en bra säkerhets åtgärd. Ficklampa och sen höll Syster Jonny medan Doktor Marita börja klippa och dra i trådarna. Dom satt hårt , tog tid , men nu är dom borta .

Patienten är nöjd och glad och Erboda kliniken stängdes för denna gång !

Inga kommentarer: