Totalt antal besökare

tisdag 17 februari 2009

BRRR VAD DET ÄR KALLT !

Foto:Hanna

I morse när jag skulle till jobbet funderade jag på hur jag skulle ta mig till bussen. -24,9 grader. Dom kläder jag brukar bylta på mig skulle inte räcka. Tidigare har temperaturen varit -18 .

Långkalsonger, jeans, termobyxor, tjocksockar, tröja, tjocktröja, jacka , sjal,och mössa. Jag har sen stått vid bussen och ändå tyckt det är kallt . Brevid mig har det stått människor som varit allt annat än på byltade . Jeans , tunn jacka , utan vantar och mössa !

Hur är dom skapta, vilka gener har dom. Jag klarar inte kylan ! Trots jag bott i Dorotea i över 20 år, där termometern ofta denna period kunde gå ner under -20 , så har jag inte vant mig. Är mitt blod ursprungligen från en Exotisk ö , Afrika ? Älskar ju sol och värme, rytmer av latin musik.

Kom iväg till jobbet, men f..vad jag frös . En långärmad t-Shirt och ytterligare en xtra tröja lyckades jag trä på mig. Iväg stapplande som en michelingubbe . Fanns en del som tittade underligt på mig , som om jag saknade något. Skidutrusningen och fikat för en hel ute dag i backen ?Foto:Hanna

Hur är det man säger?

Kalla händer/fötter ett varmt hjärta !

ELLER

Tunt skelettos med för löst fettos !


2 kommentarer:

Mia sa...

Tänkte för mig själv i morse att jag borde nog ta på mig långkalsongerna när jag skulle gå ut, men gjorde jag?? Nope.... Jag har blivit "härdad" av kylan (!!?)
Nja det är sälan som täckisarna el långkalsongerna tas på när jag är hemma i stan och inte ska vara ute i flera timmar....Det beror nog mest bara på lathet....men grejen är att jag fryser inte direkt ändå :0))

Kram vännen!

Mia sa...

Glömde säga, att visst stämmer det att du har ett varmt hjärta min vän....... Tack för att du finns!