Totalt antal besökare

tisdag 17 februari 2009

Alla faller vi dit ibland

Det är tur att man bara är negativ några minuter åt gången . Annars skulle jag nog inte orka med mig själv. Igår morse hade jag nog vaknat på fel kudde! Min mjuka härliga kudde låg på golvet och jag hade automatiskt greppat den sämre av mina två.

Jag hade tydligen energi att engagera mig i 14 barns mamma i USA, som om det vore någon mening att lägga några åsikter eller värderingar på . Hur orkade jag bry mig? Vad tog mitt motto vägen?

”det som man inte kan påverka och råda över är inte värt att ödsla energi på” !

Åkte på jobbet och kom hem sent och var tillbaka till mitt gamla jag . Läste alla vänners bloggar och blev bara mer glad över hur härliga vänner man har. Men det är väl tur att man är mänsklig och faller i dom stora groparna ibland men att man snabbt klättrar upp! Vill inte ligga i någon stor grop och mala som en tjatig gammal surkärring!

Nu ska jag villigt erkänna att det tar emot att vakna och inse att man kan ibland kan vara negativ . Men; man mår bra att hålla sig till sanningen. Den kommer ändå alltid fram, bättre att vakna upp på en gång än efter flera år och inse att man är en bitter människa. Så djupt tänker jag aldrig sjunka!

Eller hur är det man säger?

Om man inte gör misstag kan man aldrig lära sig något!

Sen har jag ingen aning vad det ordspråket har med att engagera sig i skitsaker.

Men det lät iallfall bra !

Inga kommentarer: