Totalt antal besökare

måndag 2 februari 2009

Fullspäckad måndag.


Det var länge sen hundarna var med på jobbet. Idag fick dom följa med då vi skulle direkt till veterinären efteråt . Gizmo älskar att åka buss så krypa ner i väskan var inget problem, han blev bara lite sur då han insåg att han var tvungen att trängas med Znappy.

Tror att han har lite tråkiga minnen sen i somras då han var hos veterinären för att tömma analsäckarna. Idag var han inte lika glad och positiv när han kom in i rummet , satte sig under den rostfria vagnen , trodde att vi inte skulle se honom. Hans fläckar trodde hon berodde på någon hormonrubbning . Prover togs. Då han är kryptocid så är första åtgärden att ta bort kulorna. Då det ofta blir hormonella rubbningar pga av detta. På måndag är operation inplanerad.

Daniella for ikväll på sin hundkurs . Vet inte än om kursen var något, för tidigt att säga men Daniella hade iallafall kul trots att inte någon av hundarna var på hugget att göra som tjejerna ville. Kan bero på att jag klädde på dom tröjor , det var ganska kallt ute och dom är inte helt nöjda med kläder på sig. Gizmo hatar kläder och det syns på honom men vad ska man göra när han är hårlös lite här och där.

Jag for på förhandsvisningen av "The Wrestler ". En film som jag säkert inte skulle ha gått på om det inte varit fribiljetter. Jag är glad att jag gick. Förstår att Mickey Rourke är oscars nominerad för sin rollinsats. Den är annorlunda filmad, verklighets troget, tragisk men också mycket humor . En historia om en otroligt ensam människa och det är med sorg i hjärtat man lämnar salongen.

Inga kommentarer: