Totalt antal besökare

tisdag 24 februari 2009

Helkväll på Bio


Ikväll har vi varit på Bio . VH-assistans är på PR-Turné för att presentera vad dom sysslar med. Ikväll hade turen kommit till Umeå . Alla med funktionshinder eller dom som jobbar som assistent kunde boka plats på denna filmkväll. Förhandsvisningen av " Män som hatar kvinnor "
Med presentation av företaget ,paus och film så tog det 3 1/2 timme.

20 kr för för film, popcorn och dricka. Inte nog med det dom bjöd på semlor innan också !
Daniella, jag och hennes assistenter Susanna och Emelie nappade på detta erbjudande. Filmen var 2.32 lång, och alla vi pratade med tyckte den var bra. Även dom som läst boken innan gillade den. Många kända skådespelare och alla spelade dom bra, fast Mig ska man inte fråga , jag har förmågan att tycka om alla filmer så jag ska börja skriva andras utlåtande i stället.

Ikväll var också en kväll som går till historien i SF historia . Det var första gången som minst 1/3 av hela salongen var fylld med rullstolar. Det tog ett tag att alla kom på plats men som VH sa , vi har ikväll gjort det omöjliga möjligt.

Härlig avslutning på mina lediga dag , men imorgon ska jag upp tidigt . Magen och ögon är fyrkantiga just nu , så det är dax att säga godnatt , tidigt för en gång skull .

1 kommentar:

cpmamman sa...

Vilken härlig lyx! Blir lite avis ;) Har du läst böckerna?

Har ni haft vh till Ella? Har tänkt kontakta dom för en info-träff om hur allt egentligen fungerar med ass-timmar och annat bra. Dom står också för en nysläppt sajt för oss annorlunda familjer. Jättekul initiativ. vhkids.se!