Totalt antal besökare

måndag 16 februari 2009

Det gäller att se möjligheter !

Jag försöker att leva efter mottot " Allt går "" Det finns bara möjligheter. Ingenting är omöjligt. Jag lyckats nästan alltid jämt. Ibland är jag inne i negativa " tänket " ; Nej, det går inte . Men så kan jag backa tillbaka och tänka , jo, på något sätt går det att lösa och sen ser jag möjligheterna. Ibland får man göra på ett annat sätt för att få saker och ting att fungera. Men oftast går allt !

Måste erkänna att det kanske inte lyckats jämt men i det stora hela fungerar vårt liv i att se möjligheterna. En som jag beundrar och är en stark och positiv person är Jesper Odelberg. Han ser verkligen möjligheter . Sen att han har min typ av humor också gör inte saken bättre. Här kommer ett bra exempel på hur positiv han är och törs prova på det omöjliga !

4 kommentarer:

Anonym sa...

A very good mottot Maritha! Allt går! I am also a believer, things will just better n better if we learn to see thing at positive perpectiv all the time! Bra jobbat!

Mia sa...

Jag gillar oxå Jesper, han är otrolig !! "inget" är omöjligt för honom. Det är sitt eget tänk man måste förändra, vi sätter själv våra gränser utifrån vad vi tror, orkar........lite mera jag "SKA", det ska :0) jag bli bättre på !!

Kramar

cpmamman sa...

Tack för dina tankar i min blogg! Blev så glad.

Angående cp-låten inlägget så var det en av mammorna på mitt forum som mailade honom. Och han svarade faktiskt med ett långt sympatiskt mail och förklarade sina tankar bakom låten. Men jag valde ändå att ha kvar inlägget för rent genellt tycker jag att komiken är för hård och kärlekslös.
Ha en fin dag ;)

cpmamman sa...

Ja du har så rätt. Tänkte på det senast igår allt som man ska tänka på dagligen. Pratet, kroppen, knoppen, sjukgymnastiken, stretchningen, maten, ståträning. Svårt att göra en sak utan att en annan faller efter. Men vi FÅR tredubbelt tillbaka i slutändan ändå.

;) Nu ska jag ta tag i att få recept på losec iaf.