Totalt antal besökare

onsdag 11 februari 2009

Att kämpa mot ett mål .


Jag håller tummarna för Mia och Morgan som i morgon tar steget mot ett mindre format . Dom ska då börja med Cambridge . Vet inte hur länge dom tänker hålla på bara att Mia kör på tills hon kommit ner till den vikt hon hade innan Sebbe.

Det kan gå fort men det kan också ta sin tid. Jag vill bara ösa beröm och applåder till dom för det steg dom tar och deras målvetenhet. Nu är det ju så att man värnar över sina vänner och dom är en av det viktigaste i livet men man är ju sig själv närmast.

Jag har lite sorg idag för detta drabbar ju även mig ! Jag måste ju stötta henne och det innebär att även jag får offra mig .Ingen popcorn på bio ! Se vad hon skrivit !! Hur gör jag i detta läge? Bokar plats i längst ut i raden och gömmer popcornet i trappen ? Hoppar över popcornet ? Skippar att gå på bio med Mia ? Låtsats att jag tagit biopaus ? Går hon på det ?

Ingen After work och inga partyn , hur länge då ? Ska vi gå i idé nu ett tag framöver ? Kanske ska vi börja träna ihop ! Det gynnar ju henne men även mig ! Fan , jag skulle också behöva ett mål att kämpa för , mina mål sträcker sig mån-fre . Sen är det fredagsmys med chips osv.

Ja tankarna är många , men livet är hårt ! Allt är inte bara röda rosor ! Nu väntar tuffa tider , men vi ska klara det ! Hoppas bara det är dunderkur och att det går fort, så gamla livet kommer åter !

4 kommentarer:

Mia sa...

Ha ha ha......min vän, där skrämde du mig allt! Var det inte värre? Jag trodde att något hemskt hade hänt.........
Tack för ditt stöd, jag har en känsla av att det kommer bli tufft och jag hoppas bara att jag har kraften att "stå ut" tills jag nått min målvikt.
jag tycker som du-triste med inget partyyyyy mm mm Och detta med popcornen var mest ett skämt, men du förstår mitt dilemma??... Kanske du kan äta popcorn hemma så att du är så mätt och osugen när du kommer till bion ?? eller varför inte spara på det tills du kommer hem ifrån bion :0D Du vet, den som väntar på något gott!!.....
Sedan när jag kan börja att träna så vill jag gärna träna med dig, vi får fundera vad vi kan komma på ! Vi kanske ska börja med att "gå med i broarna runt" eller något sådant ..........

Kram o ha en bra dag!

Anonym sa...

Hej Marita. Jag är bara lite nyfiken om hon kom ihåg fis Louise jag tänker på henne i bland o funderar hur hon har det om de går bra för henne osv o de ser jag ju att de gör nu när jag hittade din blogg o fick se henne.Lika glad som tidigare kram /Louise

Maritasblogg sa...

Hallå igen fis louise !! Hon kommer ihåg dig och hälsar massor med Kramar //Ps Jag tänker på er ibland också , och vad som hänt med Malin, christell, christer ?? Kom jag ihåg namnen rätt ?? // Kram

Anonym sa...

Alldeles rätt namn. Malin är ju kvar i Dorotea gift med Magnus Lindh från Risbäck hon har två barn William o Wanja 10 o snart 6 år. Christel bor i vagnhärad med snart tre egna barn o två bonusbarn ålder på dom är 3 Eddi 5 Paulina 7 jerry 9 Charlie o sen en ny som kommer 4 mars. Krister bor i Bollnäs han bor ensam o jobbar ibland i skogen o ibland på posten allteftersom de behövs. Vad glad jag blev att hon inte glömt bort mig, vi hade ju lite bus för oss, kom ihåg att hon skrek när hon hörde att jag kom, hon vart helvild. Krama henne så mycket från mig /kram