Totalt antal besökare

lördag 7 februari 2009

Fått massor gjort denna lördag !

Idag är det lördag och då brukar vi normalt vara mysa och ta det lugnt . Det har vi i gjort idag också, men även hunnit med både det enda och det andra. Steg upp tidigt och fixade till oss. Vi skulle ut på stan för att köpa dom sista födelsedags presenterna till Daniella ! Hon fyller 21 imorgon!

Kl 11 var vi nere i centrum. Vi strövade runt och hon kollade runt . Sen fick Jonny köra iväg med henne så Hanna och jag kunde smyg köpa det vi skulle ha. Hon har önskat sig Magnus Ugglas bok , den hittade vi på Akademi bokhandeln, det sista exemplaret. Spa grejor, spel, talbok, filmer .Nu kommer hon att sprattla ur stolen imorgon när hon öppnar presenterna. Hon har fått det hon ville ha, men jag har lurat henne , det hon önskade var slut, så jag hittade annat ! Ibland är hon lätt att lura ,mitt älskade allt !

Vi skulle beställa smörgås tårta, men var för sen. Flera av bagarna var sjuka . Hämtade ut vanliga tårtor av våra presentkort . Passade även på att ta en fika på stan. det var länge sen .

Åkte till Coop och inhandlade saker till smörgåstårtan . Daniella vill ha en, så då fixar man på annat sätt. Hem, fixa lagren till tårtan , smetade på och in i kylen. Imorgon ska jag göra tårtan fint på ovansidan ( kan inte säga vad det heter, säger alltid fel , Gardera , gratinera ?)

Lax, pressad potatis, romsås och sallad till middag . Gott , men stått för länge vid spisen idag ! Sofia , Daniellas bästa kompis kom ikväll . Hon käkade med oss och sen skulle vi kolla 1:a deltävlingen av schlager tävlingen.

Jag är halvnöjd !! Alcazar var vår favorit men Varför gick inte Nina vidare? Hon var bäst! Tyvärr Shirley, kan tänka mig att du var besviken men där var resultatet rätt ! Du hade ingen stark låt. Gillar dig , men denna låt var seg, kommer inte ihåg den ?

1 kommentar:

Pernilla sa...

Oj vad du har hunnit med mycket på en dag då :) Visst är det konstigt, ibland får man ingenting gjort på en hel dag och vissa dagar fixar man massor!

*HAHA* Granera heter det väl.. tror jag. Det brukar inte vara det lättaste att få det snyggt, men det fixar du nog.

Förresten, snart börjar ju utställningarna igen, har du någon inplanerad??????

Kram