Totalt antal besökare

torsdag 12 februari 2009

En sån härlig morgon

Vaknade och blev otroligt snabbt pigg. Förstår inte hur kroppen är funtad , jag kom ju inte i säng förrän närmare 01.00 och klockan började ringa 06,30 . Satte mig i köket med Daniella och Ante och såg " Vakna med the voice " . Med kaffekoppen i ena handen , tittade på TV , läste jag också VK.

På första sidan kunde man läsa om Sara " som studsar av glädje ! Sara har nu fått rätt i kammarrätten att få en ledsagare som kan följa henne på hårdrock-konserter, spela biljard, bowla, dansa och gå på pub. Nu blir det äntligen verklighet. När hon får bestämt av kommunen hur många timmar hon får så ska hon anställa sin ledsagare.
Kravet : - Han ska vara kille, snäll, ung och snygg, säger Sara och ler som en sol..

Jag log också som en sol , var tvungen att läsa flera av raderna flera ggr. Den artikeln värmde och gjorde mig så glad. Sen är det beklämmande att det som vi flesta ser som en naturlig del i vårt liv , inte får upplevas av så många andra. Vi är bra på att ta mycket för givet.

Tack även Maria och Sophie Brukarstödcentra i Umeå som hjälper att den lilla människan orkar kämpa för sin rätt ! Och helt kostnadsfritt också !!

Sen vill jag även hylla och ge en applåd till äldreboendet Skräddaren som ordnade en galamiddag för sina boende. Jag blir positiv när jag förstår att inte alla inom vården sitter fast i gamla rutiner och helt saknar nytänkande. Hoppas att det är en ny tid som stundar inom vården och fler tar efter . Då kan även jag tänka mig att se fram emot ett liv som äldre !

Två härliga artiklar gör att man fortsätter denna dag ,
med lyckobubbel i magen !

Inga kommentarer: