Totalt antal besökare

måndag 23 februari 2009

Min NY&C är fryst nu !

Vaknade imorse , bara -3,3 grader men det snöade , blåste . Gizmo fick följa med på jobbet idag. Vi skulle till veterinären först för att ta nya leverprover. Fick springa till bussen, Gizmo i ena handen, hundväskan i den andra och handväskan hängade på ryggen. Levervärdet hade gått ner , tack och lov. Inte hundra bra men på rätt väg iallfall.

Med matkasse, hund , handväska , hundväska fick jag även springa till bussen när jag skulle hem från jobbet . Vem vill stå ute i kylan en kvart för att vänta på nästa. Jag hann fram , trots bussen kört om mig . Idag hade jag tur, det var en del som steg på ,så det tog tid.

Kom hem och fick fixa hundgodis till hundarna . Daniella skulle på sin hundkurs med dom. Gizmo hann i princip hem och vända. Såg när dom for i väg i taxin sittande i sin väska.

Skulle plocka fram min snusdosa i handväskan. I min älskade NY&C, köpt i USA förra sommaren. Stoppade ner handen och vad är det som luktar ? Handen är plötsligt full med något orange pulver. Hela burken med Nacho Cheddar kryddan ligger i väskan. Den som jag köpt på SF för att krydda popcornen med . NU är allt kryddat. Almanacka,glasögon,snusdosa,hårborste tuggummi,plånbok...... Väskan har ju skumpat på min rumpa åtskilliga gånger under dagen, kryddan hade spritt sig väl !

Ut med allt på bänken , och vände ut och in på väskan. Fodret är inte längre svart , utan orange ! Jag har gnuggat med trasa, skakat och nu ligger väskan fryst ute på altan. Hur får man bort lukten ?

Något gott förde det med sig , jag har rensat väskan . I den låg 3 burkar krydda ? 2 halvfulla och nu en tom. 4 snusdosor , alla påbörjade , 3 tuggummi askar , varav en var tom , 2 läkerol askar , en tom ,16,50 i småpengar , en tunnelbane remsa med resor kvar , även den luktande nacho och massor med annat skit.

Att jag hade så många saker av varje var för mig en överraskning, och allt i en handväska, inte undra på att jag aldrig hittar något !

Kom plötsligt på att jag hört att det värsta bascillestället man tagit prov på är i kvinnors handväskor.
Börjar faktiskt tro att det ligger nog sanning i det !
I allfall i min väska !

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha,Ha ser hela scenariot framför mig! Hur du kutar hit o dit, väskorna slängandes, känner stressen! Tur man inte behöver passa ngr bussar i Dorro.