Totalt antal besökare

onsdag 4 februari 2009

Det var länge sen sist !

Ikväll har vi haft besök av Bodil och Nico från Svanabyn . Det var så länge sen men alltid lika kul att träffas. Vi har ju jobbat tillsammans på sjukan och Fritidsresor , sen umgåtts med våra familjer. När vi flyttade till Umeå har det blivit längre och längre mellan gångerna. När vi sen träffas är det som det var igår .

Men det är alltid lätt med människor som är glada och positiva . Trots att Bodil har haft det tufft i flera år med smärtor är hon samma genom goa person. När jag riktigt tänker efter så har jag inte kontakt med så många från Dorotea längre men dom jag har kontakt med är glada spralliga brudar som ser ljusglimtar i livet. Ja, jag har valt att ha människor runt om kring mig som ger energi och inte tar musten ur en.

Maritas ordspråk :
Bättre med få vänner som har något att ge och få dela värme "me",
än flera som som tar ens energi , och som man till slut inte orkar se !

(Nu sket jag väl i det blå skåpet igen ! )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haloooo Bruttan!
kunde inte ha sagt det bättre själv. P&K

Anonym sa...

Tycker åxå det va jättekul att träffa er, skönt att ha goa vänner. /KRAM Bodil