Totalt antal besökare

måndag 9 februari 2009

Äntligen över !

Gizmo och Znappy väntade på bussen

Idag har Gizmo opererat sig. Allt gick bra. Nu har han ont, ligger under sängen med en plasttratt runt huvudet. Levervärdena var inte bra så jag får inte ge honom något smärtstillande. Han fick en smärtstillande i spruta idag och den ska hålla 24 timmar , sen får jag åka dit imorgon igen och ge en ny dos. Men han kommer inte kunna vara helt smärtfri när man inte få ge via tabletter också.

Hundar är lustiga. Han har varit där förrut , glad och positiv viftar han på svansen och spatserar stolt in på kliniken. Idag tog jag bussen till stan och gick till Teg. Han var 1 meter bakom och jag fick dra honom. ( har aldrig hänt förrut att han går bakom mig , går alltid först , stolt och högt buren svans ) . Inne på kliniken satte han sig ner och jag fick släpa in honom. Lämnade honom sorgset och tog Znappy med mig och åkte och jobba. Det var tufft ! Men nu är det äntligen över !
Znappy på jobbet !
Man blir trött av att jobba !

Undrar varför Gizmo blev så konstig idag ?
Kände han på sig vad som skulle hända ?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Skönt att det gick bra med operationen. Såna saker är ju aldrig roligt att gå igenom.

Det finaste man har lägger man på bordet brukar man ju säga *haha*
Sååå söööt!!

Kram

Mia sa...

De är så söta så era små "lurv nissar" :0) Vad bra att allt gick fint!

Kramizzzzz

Anonym sa...

Skönt att operationen gick bra! Jag går i lite funderingar kring hans dåliga levervärden? Jag hoppas att det absolut inte är någonting allvarligt med lillkillen!
Sköt om er Kram Michaela