Totalt antal besökare

måndag 16 februari 2009

Måndag morgon !

Så startar en ny vecka igen. Jag har som vanligt druckit mitt kaffe och sett "Vakna med det
voice".

Helgens melodifestival diskuterades .Josefin Crawfoord hade på urgammalt sätt spelat in den på VHS, då hon inte kunde se den direkt. Det hånades hon för ! Nu var det visserligen länge sen jag bandade ett program ,men om jag inte kan se ett program ,så är det så jag också gör. Tydligen är vi efter vår tid ! So What ?

Sen var det svårt att inte ha en åsikt när dom pratade om Nadya Suleman , Mamman som fött 8 barn på konstgjord väg. Mer och mer skrivs om denna kvinna. Hon engagerar en hel värld. Nu startar hon en fond för att försörja sina 14 barn, ( hon har ju 6 sen förut. )

Jag kan inte förstå hur vissa människor tänker, 14 barn , ingen inkomst , ensamstående och du vädjar hon till världen att sätta in pengar åt henne. Hon har inga pengar att försörja sig och sina barn! Hennes mamma uttalar sig och säger att hon är besatt av att ha många barn.

Där saknas/fattas något. Spärr eller förmågan att inse vad som krävs för att klara av det , praktiskt , ekonomiskt . Där önskar man att hon varit som dom kvinnor som beställer dockor som ser ut som levande barn. Som medvetet väljer det istället för barn ?( en dokumentär om det visades på 4:an i höstas. ) Det har varit lättare att ha empati om hon av misstag blivit gravid och fått så många barn, men nu var det ett medvetet beslut.

Ingen mening att fundera längre !
Om man hade svar på allt som händer här i världen,
så skulle den inte se ut som den gör idag !


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej... du e utmanad! =) se min blogg för mer information.

http://www.metrobloggen.se/tanna880513

/Nina Tannå