Totalt antal besökare

onsdag 4 mars 2009

Vi måste motionera mera !

Foto: Marita
Jonny
Det är bra och nyttigt , oavsett om man har vikt problem eller inte. Ja, allt det där vet jag , och nu har jag bestämt mig. Jag ska börja med regelbunden motion. Har bara inte bestämt när jag ska börja eller vad jag ska utföra för sort. Vimlar jag runt bland alla bloggvänner idag , så är många inne på samma linje . Ingen av dom ger mig tips och inspiration.

Jonny, han ser nästan alla skidlopp på TV sen åker han skidor i en mil flera ggr i veckan. Om det vore så enkelt .Jag ser på alla bra amerikanska serier.Vilken sport ska jag utöva då ?

För ett par år sen gick Mia och jag på en provlektion i kendo. Det var inget för oss. Det hade inget att göra med att det var en japansk stridskonst( budoart ), utan alla läten och ord som dom som utövar kendo har för sig . Det var så städat och ordentligt. Tydligen viktigt också att man sa rätt ord för rätt utfall. Vi trodde att vi skulle få smacka på varann med svärdatrappen som vi ville , med vad vi bedrog oss.

Promenader gör jag redan med hundarna men det skulle vara kul att tillhöra dom som " ska väg och träna " .

Nu har jag bestämt mig, jag ska också väg och träna ,
men jag vet inte när eller med vad ?
Innan jag tar det beslutet kollar jag vidare på :
" How dirty can i get " innan jag går och duschar !

1 kommentar:

cpmamman sa...

Jag borde också börja röra på mig mer! Kondisen är nästan obefintlig... gäller bara att ta sig i den där kragen.