Totalt antal besökare

måndag 30 mars 2009

Hemma igen i UME !

GLOBEN !
Så här nära kommer man inte varje dag denna underliga byggnad.
När jag ska komma in i globen är en annan fråga !?
(tagit från ett fönster från Ingelas jobb )



Lite seg och trött. Blir lätt så då man har haft en intensiv helg med fullspäckad program från att man åkte till man kom hem. Jobbigaste dagen var nog i fredags ! Var på stan med släkten , Ingela och Matilda . Vi shoppade från 10-16,30 , sprang in och ut i alla affärer. Den som säger att detta inte är tufft , vet inte vad dom pratar om. Förstår inte dom ,som har detta som sysselsättning varje dag ?
Shopping i gallerian !Ingela Ingela och Matilda !

Ont i fötter , rygg och kassar i bägge händerna. På eftermiddagen fick jag uppleva det som min man alltid upplever. Jag kom in i affärer och letade efter en stol/soffa att sitta på ?

Trots en god grekisk lunch lyckades jag smälla i mig en glass som var lika stor som min hand. Tog lång tid att få i mig , men det var bara bra, längre stund att vila . Några fynd gjorde jag allt , men när vi kvinnor shoppar så är det ju alltid fynd , eller hur ?

MUMS!Centralen, fredageftermiddag !Jag mötte upp Sophie och gänget inne i stan ,
och vi åkte alla till Älvsjö i denna hemtrevliga taxi !
Sophie fixar sig inför kvällens Jubileums middag !Lammbiff och potatis kaka

Helgens program löpte bra, fick t.o.m en stund på kvällskvisten ledig ,så jag sov en timme. God middag och för första gången i världshistorien blev Sophie, jag,Martina och Malin, delad vinnare i frågesporten IFA anordnat . Har aldrig tidigare hänt på dessa debattforum . Förra gången provade mitt lag att fuska, Vi blev nog påverkade av uttrycket "ring en vän " i ett tv program. Vi ringde till alla mina barn som försökte googla svaren. Den gången kom vi sist , så det visade sig att ärlighet varar längst.


16 rätt av 30, vi trodde inte att vi skulle ha en chans !Delad 1:a ! vi var 2 lag som slutade som segrare.
I pris fick vi 3 st "spätte kakor " ,
som vi delade med hela vårt bord. Sophie och jag
Martina och Malin

Kom hem sent på söndagkväll/natt. Försening på flyget hem. Stötte på en gammal bekant, Mona, så tiden till avgång gick fort !
Tack för sällskapet !
Borta bra men hemma bäst !

1 kommentar:

Madlar sa...

Visst är det härligt att komma hemifrån en helg. Slippa vardagen ger massor av energi o ork även om armarna är som på en babian efter allt påssläpande o fötterna svullna i storlek av simfötter av allt trampande på gator o torg.