Totalt antal besökare

lördag 14 mars 2009

Schlager Lördag !

Nu ska det avgöras. Vilken låt som ska representera Sverige i Moskva. Är vi , Svenska folket kapabla att avgöra det? Det var länge sen vi lyckades skicka en vinnarlåt. Vi har inte bestämt oss för vilken än. Sofia , Daniellas bästa kompis är på väg hit.

Innan vi sitter bänkade framför TV , ska vi omvandla köket till "Johanssonos" Pizzeria . Skålar med ingredienser står radade på bänken i väntan på att bagaren "Hannos " kavlat ut en pizza åt var och en.

Nu får var och en välja fritt,vad man vill ha och hur mycket, på sin pizza. Vad sägs om min: Tomatsås, massor med guva sticks, räkor, minst en hel lök, en banan,ost och till den, ett stort glas fyllt med is och cola ! Efter denna härliga , sliskiga middag är det nog dax för att se festivalen.

Vi får alla välja vår egen favorit och den som får majoritetens röster , ringer vi och röstar på. Ikväll kommer även min kompis Sophie hit med sin assistent så utgången är oviss. Vet inte alls vilken låt dom föredrar. Daniella och Sopia anar jag , är nog EMD. Spännande ska det ialla fall bli .

Sen får vi se om vi är en av dom, som är med och skickar rätt eller kanske fel låt !

1 kommentar:

Mia sa...

Lycka till i röstningen :0)
Mumsigt vad gott med egen gjorda pizzor, med bara det man själv tycker om......suck......så det känns avlägset!
Själv så ska jag värma mig med en kopp The!

Kramar!