Totalt antal besökare

tisdag 31 mars 2009

Kampanjen fortsätter.....


Towe, CPmamman och Jon ,CPpappan har på sina bloggar fortsatt kampanjen mot fördomarna kring CP. Missbruket och stölden , att fel nyttja ordet CP i fel sammanhang. Jon har även startat en grupp, I LOVE CP , på facebook. Jag blev själv medlem i denna i dag. Nu finns på CPmammans blogg en länk att beställa en tröja med detta tryck. Jag är övertygad att detta har effekt. Ju fler vi är som hjälps åt , ju lättare att förändra.

Om jag går på stan med en tröja med detta tryck ? Hur tror ni folk reagerar. Jag blev glad när jag såg tröjan och tänkte inte på något negativt och förnedrande. En av Daniellas assistenter tänkte på ett helt annat sett , hon menade att dom flesta inte skulle förstå budskapet utan tro att det bara är ytterligare ett sett att håna ordet CP. Däremot om Daniella har tröjan så går det inte att missförstås.

Är det så illa hos våra medmänniskor . Har fördomar vuxit sig fast så synen på elakheter förtryck tar över positivt tänkande. Är detta större än vad jag kunde tro ?


Hur skulle du tänka om folk går om kring med denna tröja ???
Har bara Daniella och andra med CP den rättigheten !?

3 kommentarer:

cpmamman sa...

Jag tror att hon har rätt delvis... Folk kommer helt klart haja till, bli förbannade. Innan man förklarar vad det står för. Och det är väl bra? Att det är uppseendeväckande? Det är som sagt så djupt rotat att det kommer krävas drastiska åtgärder för att ta tillbaka ordet. Åtminstone mina tankar. Förhoppningsvis kommer det leda åt rätt håll. Vad tycker Ella om denna kampanj?

stephanie sa...

Jag håller med Towe. Folk kommer givetvis vända på blickarna, peka och undra när man går runt i denna t-shirt. Men det är, som sagt bra, då reflekterar dom över det och förhoppningsvis så vågar dom fråga varför det står så på våra tröjor. Då är det bara att förklara och hoppas på att även dom kommer bli en stolt bärare av I <3 CP tröjan :)

Ja jag hoppas också tidningen nappar. Har hittills inte fått svar. Men jag har pratat med en gammal jobbarkompis jag hade på tidningen och hon jobbar på en tidning i Kalmar nu. Hon skulle föreslå idén för sin chef så förhoppningsvis blir det nåt där.
Ska även försöka få tag på min gamla chef och se om hon nappar på att skriva något iaf i UNG delen i borlänge tidning.

Det är härligt att se att så många engagerar sig tycker jag! :D
Heja CP kampanjen!

Madlar sa...

Om man tänker på vad som sänds på tv o även i vissa bloggar så genomsyrar många just elakheter o ironi. Kanske tidens anda o därför är det extra viktigt att gå i motsatt riktning. Markus Birro har skrivit en del om detta i sin blogg, värd ett besök.