Totalt antal besökare

måndag 2 mars 2009

Sportlov !

Foto:Marita
Från vårt sovrumsfönster

Måndag morgon och första dagen på sportlovet. Det är bara -2 grader ute men det yr snö och blåser spik . Just nu har det börjat snöa ganska rejält också. Vet inte vad tjejerna ska hitta på idag men jag ska ta mig på jobbet. Ska försöka hitta några lämpliga kläder som är anpassade för vädret och figur. Efter att varit i Sundsvall och sen ätit onyttigt hela helgen har mellan partiet svällt en aning . Tror det beror på att jag rest emellan länen, viss tidsomställning , kroppen inte är van .

Känns lite gruvsamt att tränga ner mig i ett par jeans. Leggings hade passat bättre idag men det går bort , vill inte frysa arslet av mig. Hörde på radion igår att jeans inte är det mest optimala klädesplagget för kvinnor över 40. Det är också stora problem att gå ut och köpa nya jeans. I dessa butiker jobbar oftast den yngre generationen som alltid öppnar provhytten och vill se , hur dom sitter.
- Ja, dom sitter jätte snyggt över baken men jag tror du ska prova en annan modell !

Hört att oavsett hur smal man är. så tenderar det flytta in en slags boaorm kring midjan ! Min boaorm har fått ungar i helgen !

4 kommentarer:

Mia sa...

Hej Vännen!
Kul att du är tillbaka !
Jasså din boaorm har förökat sig, min boaorms familj håller på att minska-barnen har blivit så stora så att de flyttar till eget, skulle
jag tro :0))

Kram Mia

Anonym sa...

Tittar in och säger HEJ =)
Hoppas allt är bra med dig och dina nära å kära!
Kram Nina

Anonym sa...

Haha, ja det har du ju så rätt i. Våra inlägg har en likhet!
Detta socker och annat sötslisk plus att man nyss varit gravid sätter sina spår! Blir till å lägga om kost och börja motionera men det känns inte så lockande just nu! Latmask kan man kalla mig!
Imorron ska jag och mamma på shopping tur till strömsund. Ska hälsa till henne från dig!
Kram

Anonym sa...

Halooo där!!
Då kan du tänka dig hur det är att resa mellan länder!!! Då ökar man ännu mera i vikt, Thailandtrippen har fortfarande inte släppt sitt grepp!!! Det är som ringar på vattnet, och dom tar aldrig slut!