Totalt antal besökare

fredag 20 mars 2009

Hård familj !

Vi är nog en väldigt "hård familj " Alla är starka individer som står för sina åsikter. Dom som är utanför och tittar in har nog svårt att förstå den hårda jargongen. Dom samtal som ibland förs vid middagsbordet kan få dom flesta att sätta i halsen. Det tyder på starka individer som går sin egna väg . Men dom gör en bara starkare !

Idag njöt vi av Kyckling Italiano och diskuterade allt medan reprisen av wipeout surrade i bakrunden . Denna gång dök ett samtal upp , det var inte med kass, sarkastisk " Johansson" humor men mycket allvar i det.

Andreas: -pappa, om ett år så får du gå handledar kurs !
Jonny: - vadå , kurs ?
Andreas: - ja , Hanna får börja övningsköra , och det måste man gå för att få göra det. Det gäller dig också mamma.
Jag: Nehä ?
Andreas: -Jo, och då kanske du lär dig något också .
Jag: - vadå , det klarar väl pappa, jag kan väl inte rå för att jag har fullt sjå att köra själv i stan mer än att jag ska lära någon annan ?
Andreas: - Så lätt släpper du inte undan , och det ska inte bli som när ni övningskörde med mig . Du gjorde det inte förrän pappa kört hela tiden och det var nästan tid för upp körning. Och då körde jag med dig och satt du och läste tidningen !

Jag började gapskratta, nu drev han väl med mig , sa gång på gång , DET ÄR INTE SANT ! DET FÅR INTE VARA SANT ! DET KUNDE JAG VÄL INTE GÖRA ?
Så fruktansvärt oansvarigt som förälder !


Han skrattade inte utan såg allvarligt på mig !
Andreas:- Vad tror du jag tyckte då ?

( Tur att jag har månadskort på Umeå Lokalbuss )

2 kommentarer:

cpmamman sa...

Ni är rara ni :) HAr inte haft tid att kolla in på flera dagar. Är mitt uppe i söka fonder...

Anonym sa...

Hmm, att lära sig köra bil är enbart lätt i efterhand. Att vara handledare är ett jobb som man som förälder verkligen borde ta på alvar. Det är inte bara att bli transporterad från A till B.

Syftet är ju att vi som förälder skall bidra med vår erfarenhet. Jag är med glädje handledare till mina barn när de övningskör.