Totalt antal besökare

tisdag 3 mars 2009

När ska vi sova inatt ?

Foto:Marita
Daniella och Andreas långt innan natt !

Ibland har Daniella svårt att somna om nätterna . Hon kan inte förklara vad det är , bara att hon är orolig att hon inte ska somna och tankarna mal. Ofta går det i perioder och nu verkar hon vara i en sån period. I natt var klockan över 4. Jag brukar sitta ute i vardagsrummet med TV på låg volym och bärbara datorn i knät. Om klockan går och hon inte somnar så kryper jag ner brevid henne och gör mig så liten som det bara går .Stryker henne över ryggen och försöker få henne att slappna av. Rättar till kuddar och vänder henne då och då.

Hon har en 120 cm säng och i den en specialmadrass på 90 cm. Den är kopplad till en motor som brummar tyst hela natten .Den känner av hennes kropp och anpassar sig efter henne och den får jag inte trycka på , då återstår 30 cm över till mig . Dom 30 cm har varit mina många nätter och när hon väl somnar , somnar jag och sover hur bra som helst.

Nu har kvällen kommit igen och vi ser på Mästarnas mästare. Snart kommer hennes funderingar. Skräcken av att inte kunna somna. ( jag försöker att inte tänka på natten alls, det är många timmar dit ) Vilar ,inför vad som kan komma med Desperate Housevives....

- Tänk om jag inte somnar . '
-Om jag inte somnar blir jag ju tokig till slut .
Jag och Andreas försöker övertyga henne.

-Jo , du somnar !

( hoppas vi , och håller tummarna )
- Försök att tänka på något som gör att du slappnar av och tänk inte på att du inte ska somna.
- Jaha, jag ska tänka FÅR !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tihi, jag älskar hennes ibland självklara kommentarer! Hoppas att det funkade att räkna får. Hälsa henne så mycket från mig (tjocksara)

Anonym sa...

Hörru hälsa Ella att hon kan väl lyssna på en ljudbok, jag gör det på kvällarna och jag får alltid spola tillbaka kvällen efter för jag somnar alltid ifrån!!!