Totalt antal besökare

måndag 16 mars 2009

Helt apropå fick familjen tillökning !

Igår kväll fick jag samtal av min syster. Hon var på väg till Umeå med taxi. En av tvillingarna Alva ,hade inte fått behålla något och var medtagen. Det går fort när små bebisar blir dåliga. Vi bestämde att jag skulle komma upp till henne efter jobbet idag.

Vid 14 tiden idag ringde telefon , det var Matte , min svåger. Han var på väg till Umeå med alla barnen. Alvin hade också insjuknat under natten och nu behöll inte han heller någon vätska. 15.30 släppte han av dom 4 prinsessorna på jobbet hos mig och åkte vidare upp på lassa.
Foto:Marita
Julia

Hela mitt kontor omvandlades till en skapande verkstad. Ur radion flödade hög musik och runt skrivbordet satt alla och målade teckningar som jag nu kan tapetsera hela kontoret med . Jag försökte med det ena örat lyssna och svara på allt som dom frågade, och med det andra stänga av alla ljud för att kunna avsluta mitt arbete för dagen.

Foto:Marita
Elina

Höjdpunkten för dagen var att få åka buss hem. Matilda gjorde sin premiär tur medan dom andra åkt hem från jobbet med mig förut. Tänk att det är sån upplevelse att få åka UMEÅS LOKALBUSS !
Foto:Marita
Matilda sur ?

Nu sover alla , Jonny och jag har sällskap i sängen av dom 2 minsta , och i extra rummet ligger dom 2 stora. Dom får dela rum med sin pappa som kommit från lasarettet . Med sig hade han 3 hundar , så familjen har utökats till 9 personer och 5 hundar . Vi får väl se hur länge den består i det antalet.

Foto:Marita
Elina och Emma

Förresten håll tummarna , tvillingarna har "Råta Virus" en typ av vinterkräk sjuka . Den har vi aldrig lyckats stiftat bekanskap med i vår familj. Hoppas den inte känner sig välkommen hit denna gång !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, inte bra...
Hälsa dom så mycket från mig o grabbarna.
Kram Sara N

cpmamman sa...

Usch då! Men trevligt med besök :) Vi ligger också med huvuden i toastolen här...

Kram