Totalt antal besökare

måndag 29 juni 2009

En helt vanlig måndag men ändå inte !!

Om man kollar av omgivningen så har en hel del sin första semester dag ,idag ! Härligt och underbart ! Jag har inte det ! Trots ingen direkt start datum av semester har jag varit ledig idag. Suttit nästan hela dagen med slutplanering av resan. Schema ska filas samman, all planering sammanställas. Åker man på egen semester resa tar man den lite som den kommer ! I vårt all kan vi inte göra det , ett schema för resan måste göras och kollas enligt arbetstidslagen. Vissa avvikelser kan man göra, men under hela månaden måste timmarna stämma.

Började min lediga dag med att för den sista gången träffa Mischa ( vet inte alls hur han stavar efter alla dessa år ? ) han är iallafall Daniellas rullstolstekniker för barn och tonåringar, nu slutar han att skruva och trixa. Daniella går över till vuxen laget ! En trevlig stund efteråt hann vi allafall med, en kopp kaffe på altan !

Började sen med att ordna inför kvällsmötet. Emelie och Susanna skulle få all information, schema och all praktiskt inför resan . Nu är vi inne på sista stegen, nästa vecka bär det av ! Kl 15 bar det iväg på habben. Från 15 till 16.40 satt vi i möte med Daniellas Habb läkare. Allt kollades från vikt till sömn, mage och hjärtats alla slag ! All information ska föras över till vårdcentralens nya läkare .

Middag och sen ett kvälls möte med tjejerna ! Efter mötet kan jag bara konstatera , det är tur att man har så positiva tjejer. Dom antecknade det som behövdes och lugnet i deras ansikten avspeglades att dom är med, och tar även dom saker som dyker upp ,som dom kommer. Det viktigaste har jag kunnat känna av, dom ser även fram emot en semester med oss på andra sidan jorden !

Min semester kommer att komma , vet ännu inte när !
Ska köra alla 150-160 löner först.
Kommer att från den 1:a juli ,jobba på som attan ,
när sista löningen är körd ,
stänger jag datorn och går hem !!!

Phuket nästa !

2 kommentarer:

Mia sa...

,,,,,,,,,,,så avundsjuk jag är på er !!!! Men ni är värd varenda soltimma och varma bad i havet ni kan få!

Hinner vi träffas någon kväll i nästa vecka tro, på en liten afterwork på stan för lite surr innan ni åker??


Kramizzzzzzzzz

Anonym sa...

Ville bara önska er en trevlig semester! själv åker vi till kusadasi i turkiet nästa torsdag/kram till er,fislouise