Totalt antal besökare

söndag 28 juni 2009

Vilken kanonhelg !



Vad vi har njutit denna helg. Fint väder, trevligt sällskap ,god mat och dryck. Igår packade vi matsäck och åkte till Nydala för att bada. Det fläktade så skönt att man inte kände av värmen. Än är det för tidigt för Daniella och mig att bada. Måste vara fler såna här varma veckor först så vatten tempraturen stiger upp mot 24-25 grader.

Jag hade förberett kvällens mat , köttet och majsen låg i marinad och potatissalladen gjorde jag på morgonen innan vi åkte. Vi tog vägen om plantagen på hemvägen, jag hade en lista som Katarina mailat mig på ca 30 olika växter jag skulle inhandla . Hon skulle fixa lådan på kvällen efter vi ätit. Av alla dessa blommor visste jag bara vad 2 st var, basilika och gräslök.

Mia och Morgan med barnen kom före 17 , så vi satte oss ute i solen och njöt. Dom hade med sig paket , ett var det en grill förkläde ! Så nu är det officiellt, att jag är "grill master" . Tror inte att Jonny tänker inta den rollen i mitt fina förkläde, han passar inte lika bra i rosa:-)

Katarina och Ove dök upp vid 18,30 och det tog inte lång stund förrän dom satte fart och förberedde lådan. Medans jag och Morgan grillade var det full huggning med den nya terrass lådan. Efter vi sen avnjutit en god mat åkte alla växter ner i jorden. Jag trodde inte innan vi började att alla skulle få plats, men det gjorde dom. Idag har jag gått och kollat min fina terrass låda flera gånger. Övertygad om att den kommer växa till sig och bli en av dom vackraste på kvarteret

Vi avslutade kvällen när det börja lida mot natt.En bra avslutning på en trevlig kväll görs bäst med att röka vatten pipa tillsammans. Tack vänner för en härlig lördag kväll tillsammans!

Lördag !





Söndag !

2 kommentarer:

Mia sa...

Tack vännen för en underbart trevlig och rolig kväll!!
Fler sådanna :0))

..Och jag tror oxå att din blomsterlåda blir den finaste på gården, ska bli spännande att se i slutet av sommaren när vi kanske kan ta en avslutningsgrill ??!!

Kram kram

Maritasblogg sa...

Det vet du !! Alltid redo !!!! Massor av kramar !!!