Totalt antal besökare

söndag 7 juni 2009

Vilken dag ,igår !



I går skulle älskade Nemo fyllt 3 år , det vill vi inte minnas eller tänka på ! Vi började istället dagen med att sakta vakna till liv efter bal kvällen . Dåligt väder gjorde att det blev lätt att välja aktiviteter . Picknick i det gröna , kan man glömma med 9 graders värme och hagelskurar. Sverige får firas utan oss ! Mia som stolt valde att berätta om deras planer för dagen , picknick det gröna , slutade på vardagsrums golvet !

Vad gör man bäst vid dåligt väder, jo shopping ! Plötsligt visste jag vad jag kunde locka familjen med . Jag behöver nog byta min gamla samsung mobil till en ny och familjen gillar elektronik affärer. Där finns något för alla , film , spel, data prylar , ja allt !

Ringde Ante och kollade vad som jag skulle behöva ? Han ville följa med ! Vi åkte och hämtade honom och åkte till Umeås största affär- Media Markt ! Det gick på 5 min att göra köpet , en ;

Samsung Ultra touch !

Efter att telefon och filmer till Daniella var inköpta åkte vi hem till Ante och Sara för att fika Saras hembakade bullar och muffins. Hon har införskaffat sig Leilas bak bok och där finns många läcker bakverk ! Det var kort om tid, för klockan går när man har kul och Daniellas kompis Sofia skulle komma 16,30-17,00. Vi måste skynda oss hem .

Vi var några minuter sen hem och oroliga för att Sofia skulle ha kommit och åkt. Visste inte riktigt om hon skulle åka 16,30 hemifrån eller vara hos oss då . Klockan passerade över 17,00 och ingen Sofia så Jonny ringde och kollade. Jag vet inte vad som var sagt eller bestämt men han kom in till Daniella och mig och sa att hon skulle inte komma ?

Daniella bestämde sig då för att lära sig sin nya omgivingskontroll och jag började försöka lära mig min nya mobil . Här satt vi i rummet , hon i sin permo och jag i soffan. Gissa vem som lärde sig mest !

Jag säger som jag alltid sagt ! Gamla saker fungerar bäst ! Just nu är mobilen , väldigt väldigt billig !! Vet inte varför jag byter ? Orkar jag med detta ? Eller är det som pojkarna säger , jag byter för sällan så det blir för avancerade telefoner på marknaden när jag väl bestämmer mig !

4 kommentarer:

Mina ord - min vardag sa...

Håller med gamla saker funkar bäst. varför byta när man har en som funkar och som man kan. Hahaha jag är precis likadan.kram

Mia sa...

.....Håller med grabbarna, visst är det så! Fast själv är jag lite åt andra hållet, byter ca vartannat år.... har inte riktigt hittat min favorit än.
En tanke till Nemo i hundhimmlen!

Kramizzzzzzz

Pernilla sa...

Åh va roligt med en ny mobil!! Det är ju alltid så, det tar ju tid att lära sej en ny pryl.. men den blir säkert jätteskoj när du tränat lite ;)
Kram

Madlar sa...

Blev under lång tid hånad av make o stortjej över min (älskade) 6 år gamla mobil, utan kamera, utan T9, ja utan det mesta faktiskt! Efter lång o trogen tjänst brakade den ihop i vintras o jag fick en ny med alla möjliga finesser som jag troligen aldrig kommer att använda eller förstå mig på. Jag blir inte längre förlöjligad av familjen men jag saknar min simpla lilla mobil ;)